Malmö kan bli megafon för terror

Standard

I dag tar jag mig lite ton igen. Egentligen har jag länge tänkt mig en vidräkning med hur – illa! – svensk travsport (och galoppen med!) sköts av AB Trav och Galopp, ATG, med full vetskap från ägarna trav- och galoppförbunden, ST och SG. Fega medlöpare och marionetter till ATG-bossen Hasse ”Kejsarens Nya Kläder” Skarplöth.

Men så har jag uppmärksammats på hur politikerna i Malmö sköter sitt värv i den rödgröna röran med Katrin Stjernfeldt Jammeh i spetsen.
Jag tycker ni ska ta er tid att läsa vad Ivar Arpi skriver i Svenska Dagbladet idag:

Malmö kan bli megafon för Qatar

Det här säger egentligen det mesta. Frida Trollmyrs uttalande släcker allt förtroende för styret i Malmö, i den mån det finns något kvar. Hon är egentligen kommunalråd för kultur, fritid och hälsa och jag vågar påstå att man hittat en sällsynt obegåvad och naiv person till den här befattningen. Stora skämsgubben måste plockas fram när hon uttalar sig.
Det är inte utan att man blir en aning skrajsen när vår stad styrs av sådana som Trollmyr. Och hon är dessvärre inte ensam.
Jag tycker att Ivar Arpis Ledare i Svenska Dagbladets nätupplaga idag säger det mesta och jag har ingen anledning att kommentera ytterligare.

Till hur ST tillsammans med ATG kör över sina aktiva i olika sammanhang kan jag återkomma. Det är nämligen ett löpande band av dumheter.