Bara några rader om…

Standard

Jag har legat lågt en tid och fortsätter ett tag till. Det händer ju inte så speciellt många roliga saker just nu. Bara några rader…

… om att man på sina håll försöker få Stefan Löfven att framstå som en landsfader efter sina framträdanden i samband med terroristattacken i Stockholm. Men Löfven är ju en typisk kappvändare. Snackar om hur frustrerad han är över att en papperslös uzbekistan (eller var han nu kommer ifrån) inte blivit utvisad sedan han nekats asyl. På den nyligen avslutade S-kongressen med vänsterkantring är det annat ljud i skällan och i Malmö med sin rödgröna röra går massor av skattebetalarnas kronor till just papperslösa, där är dessa viktigare än egna invånare och människor som får lov att stanna.
… om att dom största kappvändarna kommer från regeringspolarna i grönkålsmaffian, den löjliga familjen med Fridolidolidolin i spetsen som tycker det är viktigare att låtsas som om dom är med och regerar än ha eget program.
… om att det inte finns något parti överhuvudtaget med en – som jag tycker – vettig politik i något avseende och händer det inget snart röstar jag blankt 2018. Kalla mig gärna feg!
… om att alla som tycker sig veta bäst finns på Facebook som vimlar av kloka (OBS – ironi!) människor som sprider den ena åsikten dummare än den andra.
… om att jag därför ligger lågt på FB för tillfället och även så i den här spalten.

… om att det ju trots allt är påsk och att jag önskar mina vänner en glad sådan med ett påskris med den rätta färgen!

Kommentera

