Nya miljonsatsningar på ”humor” med travets pengar

Standard

I går var det nypremiär för Stjärnkusken i TV4. Ni kommer kanske ihåg programmet från förra året, som jag sågade. Men som blev rätt populärt.

Det var då höjdhopparen Patrik Sjöberg och musikern Kee Marcello gick till final och sedermera också tog amatörlicens. Fast ingen har löst ut sin licens i år. Patrik Sjöberg körde väl ett lopp – om jag minns rätt – och Kee Marcello blev struken ur ett lopp för att han var berusad. Succé? Knappast…
Jag såg några minuter av programmet i år där en av ”stjärnorna” är pastor Runar Sögaard, känd för att ha varit gift med Carola. Hoa-Hoa Dahlgren känner jag förstås till och han är festlig figur och Regina Lund är väl en hygglig skådespelare. Men övriga? Kändisar? Inte i min värld. Och hur mycket kostar det svensk travsport, egentligen?
Jag tror heller inte att jag kommer att zappa in torsdagskvällen på TV4, inte på detta programmet i alla fall. Men håll tillgodo, ni som gillar det. Alla ska ha sitt…
Jag kommer heller inte att gå in på ATG:s ”Virtuella Hästar”. Ett rent turspel som inte är bättre än alla banditer” som mångfalden av internetsajter med spel. Jag har gjort det en gång. Det är så jäkla dåligt utfört och enbart till för att få folk mer spelberoende, så må ATG försköna hur mycket man vill.
Nu har ATG på onsdagskvällarna sjösatt ett program i samband med Virtuella Hästar då Fredde Granberg och Björn Carlberg lanseras som ”kända komiker” och ska improvisera roligheter.. F-n tro’t, men eftersom man säkert belönas rikligen av ATG med traves pengar, så får man hoppas det blir skoj. Carlberg har jag aldrig hört talas om och Granberg är väl mest känd för att han då och då visade halva röven i ”Ronny och Ragge” eller vad nu humorprogrammet(?) för ett 20-tal år hette. Jag tror knappast jag tänker förnedra mig genom att försöka hitta dom Virtuella Hästarna igen.
Hur mycket pengar det tillför travsporten (och galoppen…) är förhöjt i dunkel. ATG tillåtes mörka sina siffror utan att ägarna ST säger ett skit.

…och när detta skrives har vi ännu inte sett ATG-resultatet från fjärde kvartalet 2016. Som med tanke på inflationen av V75-spel under julen förstås kommer att uppvisa fina siffror. Dock utan att offentliga göra ”sista raden”, det vill säga resultatet efter avdrag för alla kostnader. Mörkt igen och lär väl inte bli offentligt förrän ATG:s envåldshärskare Hasse Skarplöth försvinner?!!

Kommentera

