Det privata initiativet fungerar!

Standard

Pneumonia has left the building! Lunginflammationen har lämnat min kropp. I alla fall rent pillermässig, sista pillan intogs i fredags. Vill än en gång tacka Ellenbogens Hälsocentral som såg till så att jag snabbt fick besked och kom omgående till lungröntgen och fick behandling när jag långt om länge insåg att jag borde göra något åt den envisa basselusk eller vad det var som förföljt mig i två månader.

Ellenborgen tillhör Praktikertjänst AB. Ett privat alternativ som vänsterflygeln i landet vill sänka och som Stefan Löfven städslat Ilmar Reepalu, tidigare s k stark man i Malmö och känd antisemit, att utreda för att få bort från marknaden. När mycket inte fungerar i Malmö ”tack vare” det långa rödgröna styret i Malmö som t ex misslyckats totalt i integrationsfrågor, så vill man (= S+MP+V) av ideologiska skäl förbjuda en sak som faktiskt fungerar.
Mer politik orkar jag inte med just nu. Så länge politikerna och polisen mörkar hur tillståndet i landet EGENTLIGEN är kommer man ju ingen vart. Morden I Malmö kunde vara en TV-serie i stil med Morden I Midsomer men med den skillnaden att i TV finns (fanns) kommissarie Barnaby, i Sverige styrs polisen av en värdelös s-byråkrat och där Löfven, Ygeman, Johansson och dom andra är totalt krisomedvetna. Jaja, Alliansens folk är inte mycket bättre!
Apropå TV så har det blivit alldeles för mycket tittande senaste tiden. Sitter nu och bligar med ett halvt öga på VM-matchen i handboll mellan Sverige och Danmark, där danskarna fick det tufft mot ett för mig överraskande starkt svenskt lag. Jag trodde att våra inledande storvinster mot två blåbärsnationer var överskattade på sina håll.
Lite zappning till Idrottsgalan i SvT, som vanligt en medioker TV-föreställning med idel pinsamma s k humorinslag. Det jag såg var urtrist. Jerringpriset stod mellan två manliga OS-silvermedaljörer. för mig lite oväntat ryttaren Peder Fredricson som också – än mer oväntat – besegrade British Open-vinnaren och golfaren Håkan Stenson. Jag säger inte att det var fel. Faktiskt en rätt rolig överraskning. Tydligen hade ridsportens folk lyckats mobilisera sina röstande skaror i högre grad än golfarna. Och för hästsporten var det stort!

Nu ska jag bara få orken tillbaka också, men det är nog mer en fråga för mig själv och min karaktär, var den nu finns nånstans…

Kommentera

