Hur gick det här till?!

Standard

Ja, frågan i rubriken fick jag ställa mig under nästan två timmar i dag. Hur i h-e kom jag loss från detta?

toalagJag skulle ju bara hitta en febertermometer i ett skåp uppe till vänster (utanför bild). Men så vippade palljävelen. Och där låg jag. Med en fot till vänster om toastolen och den andra klämd mellan toastolen och tvättmaskinen.
Det gjorde ont! Och jag kom ingenstans. Försökte kasa mig på golvet baklänges. Inte speciellt lyckosamt. Och ont gjorde det. Efter nästan två timmars intensivt juckande och svärande kom jag ut mot stora rummet. Men jag skulle ju resa på mig också från liggande på rygg. Det är f-n i mig inte lätt när man har en kropp som jag begåvats(?) med.
Jag var väldigt nära att kasa mig ut i hallen för att hitta mobilen och ringa efter hjälp. Det hade varit en syn det! Jag var naken också, nämligen!
Men jag lyckades besinna mig och efter intensiva smärtor i ljumsken lyckades jag ta mig upp stående. Fråga mig inte hur, men det gick.
Det var inget roligt, kan jag försäkra. Nu hoppas jag bara att personalen på Ellenbogen har tillfrisknat från sina förkylningar till morgondagen så att man kan ge mig den undersökning man lovat för något som kan vara allvarligare än vanlig influensa och som förföljt mig under två månader,

Nu går jag och lägger mig. Försiktigt!

2 reaktioner på ”Hur gick det här till?!

  1. Peter Kastensson

    Tack. Skickades till lungröntgen med trolig lunginflammation som jag nu medicinerar för. Om läkaren inte hör av sig är det så och då blir jag förhoppningsvis bra. Övrigt vill jag inte tönka på.

Kommentera

