En skön och god julhelg!

Standard

Det var länge se’n jag lämnade sta’n för några da’r. Bortsett från en sommarfest på samma ställe jag är nu, så var det ända sedan dom två fantastiska juliveckorna i somras med Bullengänget på grekiska Poros, som ska repriseras i år. Bara ett halvår kvar… Allt bokat och klart!

En julhelg med två av mina syskon och valda delar av deras familjer var nog precis vad jag behövde. Kanske kan det tillochmed jaga mina basselusker eller vad det är på flykt. Till julen ska man vara snäll och det känns som om tolv mil norrut till Båstad och Rammsjöstrand schasar undan elakheterna i min skalle.
Alltså ingen politik i dag. Lite häst blir det men bara genom att vare sig utan spel eller förutfattade meningar titta på två lopp från Vincennes i min dator. Den tillkonstrade V75-omgången på Umåker skiter jag i. Hoppsan, där slant det visst ut en liten elakhet i alla fall… Men både ST och ATG får vara ifred liksom Löfven, Batra och alla dom andra misslyckade figurerna.
jultomtenEn julafton med – förstås! – julklappsspel hos syster Marianne och Urban med roliga småsystrarna Vida och Liv från Mariannes yngste son Peter och Hannah Graaf-Karyd och med dottern Pernilla och barnen Amanda och Tim, grabben jourhavande i Båstads räddningstjänst under julen.
Kan berätta en liten nyhet också. Syskonen Peter och Pernilla har köpt anrika Hotell Kattegatt i Torekov som stått och blivit mer eller mindre förfallet. Rustas nu upp för att bli specialboende med 12 rum för utsatta och förföljda kvinnor från olika delar av landet som här får ett hemligt tillfällighetsboende. Pernilla med egna erfarenheter brinner för detta och jobbar just på ett liknande boende i Båstad och ska nu få sitt eget. Lycka till! Inte minst med ”fiiiiina” granndamer som redan utsöndrat sina protester vid ett möte (f’låt. Nu var jag visst lite elak igen…).

img_20161225_113616
img_20161225_113746

rammsjo4Sitter nu nere vid vattnet och tittar ut över Skälderviken i Rammsjöstrand lite söder om Torekov. Renoverat och tillbyggt boende för brodern Bosse och Eva som väntar på att poolen ska bli färdig. Bosse och Eva, som häller på att starta Yogayama i Norrköping, är ute på en promenad. Mina luftrör mest piper och jag sitter hemma hos dom och passar kalkonen som snart ska utspisa hela gänget från i går.
…och i morr’n åker jag him till Malme igen och ska spisa lunch med gamle vännen Bosse på Bullen. Han är tillfälligt (?) åter i sin nya lägenhet på Malmö Live men försvinner visst se’n ner till Kanarieholmarna igen.

God fortsättning på julen, är det så man säger?

PS: Det blev det för mig. Christoffer Eriksson vann Prix Coninental för en  stuned sedan med Treasur Kronos! Till 20 gånger pengarna. Man tackar!

Bilder: PETER KASTENSSON

Kommentera

