Inte från mig i alla fall…

Standard

Vet inte varför det dröjer så långe mellan gångerna? Kanske är det inte roligt längre? Det är ju bara en massa gnäll? Men nu har jag fått dundermedicin av Bullens livmedicus Bonny och det verkar som om kroppen börjar förstå att nu ska basseluskerna eller vad det är sparkas ut.

So here we go… Kanske blir jag ännu bättre om jag spottar ur mig lite annat skit också? Som jag retat mig på länge.
Till exempel våra polishöjdare som gör ett undermåligt jobb, men så har man heller ingen polisiär bakgrund. Men stoltserar gärna i guldgalonerade uniformer – rikspolischefen Dan Eliasson och regionchefen i Syd, Annika Stenberg. Totalt odugliga. Dan Eliasson är väl egentligen tillsatt av Alliansregeringen, det är ingen ursäkt. Väck med honom! Annika Stenberg har fått en misstroendeförklaring av facket i Syd. Väck med henne också! Men regeringen och inrikesministern Anders Ygeman fegar ur. Polisen fungerar inte och kåren undermineras. Morden står som spön i backen i alla fall i Malmö. När såg ni en patrullerande polis på sta’n senast?!
Vad gör Stefan Löfven? Det är han som är vår statsminister om någon undrar…
För några månader sedan skrev jag, tror det var på FB, att Löfven var en korkskalle. Fick vad jag tyckte då berättigad kritik för det. Man kallar inte en statsminister så.
För någon vecka sedan läste jag den här rubriken i Aftonbladet. ”Det är obegripligt och rent av korkat”. Politiska kommentatorn Lena Mellin – som jag tycker är bra även om vi inte alltid är eniga! – skrev: ”Beslutet att hemligstämpla merparten av Stefan Löfvens gratulationsbrev till Donald Trump är obegripligt. Korkat rent av.” Även om det är regeringskansliets jurister som kommit fram till att det här brevet till största delen faller under det ”som på deras språk kallas utrikessekretess, alltså att det berör Sveriges förhållande till främmande makt, i det här fallet USA”, så tycker jag nog att begreppet ”korkat” ligger rätt nära ”korkskalle” och inte är på speciellt stort avstånd från Stefan Löfven.
Jag tycker i alla fall inte Stefan Löfven tillhör intelligensreserven i landet…
Men vilken partiledare gör egentligen det? Anna Kinberg Batra har långt om länge kommit underfund med att hennes företrädare Fredrik Reinfeldt inte heller hade alla knivarna i lådan när han pratade om integrationspolitiken. Nu har hon gjort en jättepudel och tror att det ska ge henne större förtroende. Inte från mig i alla fall!
Jimmie Åkesson, för nu nämna honom, är fegare än dom flesta. Att han inte slängt ut Kent Ekeroth ur sitt parti och riksdagen är lika pinsamt som SD:s höga och enligt mig märkliga opinionssiffror. Förtroende? Inte från mig i alla fall!
Kommunisterna visar sitt rätta ansikte igen efter Fidel Castros död. Skrattmåsen förre ledaren Lars Ohly inte minst. Ett parti som har samma smutsiga bakgrund som SD och vars röda färg är lika skitig som den bruna – minst! – är inte värt något förtroende. Inte från mig i alla fall!
Pladdermaskinen Anne Lööf, den intetsägande Jan Björklund och den hällörade Ebba Busch Thor är för mig bara nulliteter som partiledare och har inte skapat ens ett uns av förtroende. Inte från mig i alla fall!
Javisst ja… det finns ju en grönkålsmaffia också. MP sägs vara ett regeringsparti tillsammans med S. Ursäkta om jag småler åt Gustav Fridolin och Isabella Lövin. Man borde väl egentligen gråta. Går helt utanför allt eventuellt tävlande om förtroende.

I alla fall från mig! Och nu mår jag plötsligt lite bättre…

3 reaktioner på ”Inte från mig i alla fall…

    • Peter Kastensson

      Nej, Alliansen gjorde honom till chef för Migrationsverket och sedan Försäkringskassan varifrån olyckan hämtades till Polisen av sossarna.

Kommentera

