Här är det tomt numera

Standard

Hot House tomt2016 års Malmöfestival är över. På platsen ovan finns det inget tält längre. Där stod Hot House Jazztält som försvann för tre år sedan.
Då tyckte en festivalgeneral vid namn Pella Ström som sedan hon fått sparken som PR-chef för Malmö Stadsteater befordrades till högsta basen för Malmöfestivalen. Totalt oduglig här också men sossarna tar hand om de sina.
Hon tyckte att Hot House-medlemmarna och de som besökte Jazztältet var för gamla. En ren åldersdiskriminering som dåvarande högsta hönset i Malmö. sossebasen Ilmar Reepalu köpte rakt av.
Här blev ett ungdomstält som i stort sett inte drog en människa under två år. I år var det borta och Södertull mitt emot Swingtältet stod tomt.
Men nu är det som det är. Vad madamen Ström gör nu vet jag inte. Det ryktades om att hon låg bakom att dom stora fälttävlanstävlingarna på Limhamnsfältet försvann. Kan jag mycket väl tänka mig men förhoppningvis är hon nu förvisad till en källare på Stadshuset där hon kan sitta och vända papper och inte döda fler festligheter för Malmö invånare. Jag ovar att aldrig mera nämna hennes namn i min blogg.
Jag hade tänkt att skriva lite om festivalen och musiken i Swing- och Bluestälten. Men det har jag gjort på Harry Arnold Sällskapets hemsida ganska utförligt och jag gör det enkelt för mig.
Kolla in

http://harryarnold.se/

Klicka in på Swinging News!

Bild: PETER KASTENSSON

2 reaktioner på ”Här är det tomt numera

Kommentera

