Vilken fest med ”tjocka släkten” – och andra!

Standard

Jag har – förstås! – inte glömt den stora FESTEN förra veckan, då jag hade glädjen att träffa delar av ”tjocka släkten”. Jag har inte för vana att ”hänga ut” min familj och ska så heller inte göra här. Men…

… det ar ju så att min favoritsysterdotter, som ärligt talat också är den enda jag har, Pernilla Amort-Karyd firade 50 år (ni förstår hur jäkla gammal jag då är…) förra lördagen. Hon firades då på Luftkastellet av ett 70-tal vänner från bl a Schweiz, London och himmavid som fick avnjuta en överdådig buffé från Sularpsfarmen i Södra Sandby. Libanesiskt-turkiskt som presenterades av Nabil Fakhro, som är ett fint bevis hur någon från Rosengård inte behöver heta Zlatan Ibrahimovic – utan alla jämförelser i övrigt! – för att lyckas i Sverige!
Pernilla hyllades i flera tal och många tårar framkallade hennes mor, min syster Marianne Karyd, när hon framförde hur stolt hon var över sin dotter som haft tidvis många svåra år fram till den lycka hon i dag kan känna tillsammans med sina barn Tim och Amanda Amort-Karyd. Det var för övrigt Amanda som framkallade det sista livstecknet från sin mormor, alltså min mor,  då hon som baby lades på hennes bröst och mormor sa ”Amanda” innan hon somnade in några dagar senare 1997.
Pernilla driver i dag ett skyddat specialboende för kvinnor som haft problem och kanske misshandlats sedan hon efter 25 år i Schweiz flyttade hem med sina barn för flera år sedan.
Nog sagt om detta och det var en överdådig fest som bjöds tillsammans med många vänner och jag bjuder här på några bilder tagna av Andreas Åberg/mittbröllop.se.

Tim-Pernilla-AmandaPernilla tillsammans med barnen Tim 21 och Amanda 18.

Marianne-Marianne-Peter-Ulla BrittLilla jag tillsammans med min syster Marianne Karyd och hennes man Urban Skoglund och till höger Pernillas faster Ulla-Britt Karyd som går i spänd förväntat på att hennes och barnen Martins och Ninas skapelse i Annabostäder, Saluhallen ska öppnas i höst vid Malmö Live.
PS! Efter att ha tittat på bilden har jag nu skrivit på för Fitness24seven för att återskapa något av mina forna glans (?). 99 spänn i månaden dagtid för oss panchisar! Nu jäklar…

Graaf-KarydSyster Mariannes yngste son och Pernillas bror Peter – som var trespråkig (minst) och rolig toastmaster – tillsammans med sin hustru Hannah Graaf-Karyd.

Göran-Eva-VictorMin yngste bror Bosse tillsammans med hustru Eva Veslie-Kastensson och Bosses äldste son Victor.

Fest 3Det blev bättre framåt natten… Festföremålet med två av sin morbröder.

Därmed slut på avdelningen ”tjocka släkten-krönikan”!

 

 

2 reaktioner på ”Vilken fest med ”tjocka släkten” – och andra!

Kommentera

