Fegheten styr och då blir det som det blivit

Standard

Vår fege statsminister skickar fram inrikesministern Morgan Johansson och finansministern Magdalena Andersson som spjutspetsar för att indikera en omsvängning beträffande migationspolitiken. Nu är det plötsligt så kallad signalpolitik som gäller. Själv sitter han väl i en grotta och gömmer sig,

Tidigare har S tillsammans med MP tvärsäkert uttalat sig om att vi ”vi har plats och vi har råd” att ta emot alla som kommer, så må det vara unga pojkar från Afghanistan eller riktigt flyktingar från Syrien. Men så – plötsligt! – det har vi inte ju inte.
Man skryter om att man kom överens med Alliansen om flyktingpolitiken. Snicksnack! Det här var bara en modern version av H.C.Andersens ”Kejsarens Nya Kläder”. I stort sett till intet förpliktande. Enda lilla tvistefröet tycks ha varit det från permanent till tre år förkortade uppehållstillståndet, som dock inte skulle drabba ”ensamkommande barn” och ”familjer med barn”.
Jag ser varje kväll jag lämnar tävlingar på Jägersro dessa ”barn” i massor som tagit sig hit. Bara unga män. Visst, det finns några familjer också med små barn. Som det absolut är synd om. Hotel Jägersro har blivit så kallat ”ankomstboende” och Migrationsverket i Sveriges Radios gamla lokaler vid Jägersro tar emot och ska registrera. Stora tält har nu satts upp för att ge väderskydd medan man väntar på sin tur.
Det är inte värdigt men ett resultat av regeringens – och Alliansens! – ”humanitära tänkande” och förre statsministern Fredrik Reinfeldts naiva ”öppna hjärtan”…
Värdigt är heller inte romernas situation i Malmö. Men jag kan inte få in i min skalle, att romerna mot alla lagar och förordningar skulle ha besittningsrätt till den privata marken vid Industrigatan. Men valhänta politiker, tjänstemän och polis lät det fortsätta i år utan att agera, och när man väl rensade upp i skiten, bokstavligen, så blev det ett jädra hallå på arbetsskygga proffsdemonstranter och vänsterextremister. Som nu verkar vara flera än de romer som sedan dess satt sig utanför Stadshuset i Malmö. Polisen rensar upp och tar bort madrasser och skit som vänsterns ungdomar släpar dit.
All heder dock åt Carina Nilsson från miljönämnden i Malmö som långt om länge tog de obekväma beslutet och dessutom inte fegade ur för att möta ”EU-migranter” och slagordskastande vänsterextremister utanför Stadshuset.
Nej, jag vet inte var romerna som satt tiggeriet i system ska ta vägen. Mer än att återvända hem. Jag kan inte se annat än att det är hemländernas plikt att ta hand om sina medborgare. Rumänien är ju faktiskt medlemmar av EU, som tyvärr blivit en lika tandlös organisation som FN. Det ser inte bra ut för världen
Jag vet inte om det blir bättre för Sverige om den fege Stefan Löfven, den enligt min mening sämste statsminister vi haft i modern tid, försvinner efter ett extraval. Jag tänker inte förändra mitt omdöme på den punkten förrän han – innan det är för sent – gör sig kvitt sänkena från den verklighetsfrämmande grönkålsmaffian i regeringen och tar ett samlat grepp om flyktingfrågan tillsammans med M och Fp.

Men jag har tyvärr inte heller något förtroende för M:s Anna Kinberg Batra som oppositionsledare. Finns det någon opposition förresten…

3 reaktioner på ”Fegheten styr och då blir det som det blivit

  1. Sven Lindgren

    Hej Peter,
    Om proffsdemonstranterna tagit var sin rom med sig hem, hade ju problemet varit löst. Annars håller jag med Dig om det mesta.
    Det är decennier sen vi sågs.
    MVH
    ”Spjoddens” lillebror

Kommentera

