Så dog demokratin!

Standard

I går dog den svenska demokratin. På riktigt. Decemberöverenkommelsen, DÖ, visade sitt elaka ansikte i riksdagen när Alliansen med ett eller kanske ett par modiga M-undantag la sig platt för sossarnas och grönkålsmaffians budgetförslag. Det var väntat, men in i det sista fanns väl hoppet…

Jag röstade inte på Alliansen för att jag ville stödja den oheliga alliansen mellan S och MP. Jag röstade inte på M – trots Reinfeldts många krumbukter sista året! – för att man skulle liera sig med den rödgröna röran i protest mot SD. No way!!!
Jag ska erkänna att jag efter DÖ snuddat vid tanken att fortsättningsvis rösta på SD. Men jag har snabbt kommit på andra tankar efter denna villfarelse. SD har blivit ett Putinkramade parti, vilket man visade vid omröstningen i EU nyligen om fortsatta sanktioner mot Ryssland. Då gick man i lag med Nederländska Partiet för frihet (PVV), lett av Geert Wilders, EU-parlamentets mest Putinkramande parti, franska Nationella Fronten, italienska Lega Nord samt Storbritanniens självständighetsparti UKIP. SD:s representanter Peter Lindgren och Kristina Winberg reste sig då tillsammans med representanter från dessa partier i gemensam protest mot sanktionsomröstningen.
Ett sådant parti kan jag inte ha några sympatier för. Jag har inte sett någon kommentar från Jimmie Åkesson till detta, vilket innebär att han tiger och samtycker. Gemensam sak med både kommunister och fascister. No way!!!
SD kan fara åt h-e! Det kan också S, MP och fyrklövern inom Alliansen. Jag röstskolkar i fortsättningen så länge vi har de sakernas tillstånd vi har just nu! Jonas Sjöstedt, Stefan Löfven, Åsa Dumson (den värsta av alla!) och Fridolidolidolidolin, AKB, Jan Björkman, Annie Lööf och hon vad hon nu heter den nya, abortmotståndaren hos KD – vilken bedrövlig för att inte säga bedräglig samling!

Det är synd om Sverige! Och då tänker jag inte på att det svenska VM-äventyret för damlandslaget i fotboll i Kanada tycks vara slut redan innan det satte igång på allvar!

PS.
Egentligen hade jag – innan ilskan tog över – tänkt skriva om ett härligt musikermöte i Köpenhamn för några dagar sedan. Björn och Hans Ingelstams eftermiddagskonsert på Charlie Scott’s där bl a Leif Blunck satt in blev det eftersits med åtföljande jam på Hvide Lam på Kultorvet.
Hvide LamBlunck
Det blev ett glatt återseende för Blunck med några gamla spelkamrater från hans gamla band Salty Dogs (70-tal?). På bilden från vänster stående Ole Olsen nr 1 bas och Henrik Stigvaad banjo, sittande Leif Blunck trumpet, Ole Olsen nr 2 tenorsax, Lars Stigvaad tenorsax och så de två trombonisterna Goofy Rasmussen och Hans Ingelstam.
…och så påmindes man om hur jäkligt det var innan rökförbudet blev en realitet. I Danmark finns det vattenhål där det fortfarande är tillåtet att röka. Som Hvide Lam!

En reaktion på ”Så dog demokratin!

Kommentera

