Fegheten sprider sig med enfalden

Standard

Dags igen. Erkänner att jag varit lite frånvarande i den här spalten ett tag. Vilket säkert en och annan uppskattar. Men idag tar jag sats igen. Take it or leave it. Det är utrikiska och betyder ”gilla det eller skit i det”.

Det rapporteras om 225.000 fattigpensionärer. Det är ovärdigt! De allra flesta har arbetat i hela sitt liv för att kunna få ett drägligt pensionärsliv. Men utsatta löften är inget för våra politiker, det skiter man i, för att använda samma vokabulär som inledningsvis. Alla oavsett politisk färg, är lika skyldiga. Grönkålsmaffian, sossarna, kommunisterna och Alliansen. Enfrågepartiet SD skiter jag i (där var det igen), om nu någon till äventyrs skulle tro att jag hänger mig till någon beundran åt det hållet? Men ett land, ett litet land, som ser det viktigare att vara hela Europas – för att inte säga hela världens – samvete i obegränsad omfattning där partierna överbjuder varandra i att ha mest ”öppna hjärtan”, än att värna om sina egna gamla och sjuka, det är inte ett land jag fullt ut kan älska längre.
Det har blivit ett land som sedan länge regeras av fega politiker, fega byråkrater, fega journalister och nu också av fega poliser. Jag tänker på de kåkstäder som växer upp i t ex Malmö, där s k EU-migranter ockuperar delar av stadens vackra parker, strövtåg för allmänheten, men också industritomter som i och för sig alltför länge stått tomma, men nu inte kan bebyggas för att EU-migranterna tycks ha skaffat sig vad som kallas besittningsskydd! Herregud, hur långt kan enfalden få sprida sig hos politiker, kronofogdar och poliser där alla skyller på alla i en ständigt roterande ond cirkel med tysta journalister som åskådare.
Alltmedan tiggarhörnen i stadsbilden blir alltfler, där EU-migranterna till och med slåss om platserna som i Helsingborg. Jo, det är med massor av tragik synd om dessa människor.
Men detta får väl ändå inte få till följd att även en stadsbild ockuperas till förfång för de som bor här?! Jag finner alltmer obehag att besöka t ex ICA Maxi i Västra Hamnen där det finns EU-migranter (=tiggare) på flera ställen. Du kan för övrigt inte passera någon livsmedelsaffär utan att höra ett ”hejhej” från våra nya parkinvånare! Nej, jag känner olust. Jag vet att jag har medhåll, men det är inte PK (politiskt korrekt) att uttrycka det.

Som sagt, oavsett politisk hemvist, take it or leave it!

6 reaktioner på ”Fegheten sprider sig med enfalden

  1. C-Gunnar

    Läser om bröderna Janne och Bosse och Bosses son Dick i Södertälje. När livet strulade till sig för dem köpte de ett tält och drog till skogs över vintern – ingen centralt belägen park för deras del inte! Nu har de fått en tvåa inne i stan, och alla tre är saliga – inte minst Dick, som är utbildad kock och nu kan brassa käk på spis igen. Livsöden som deras verkar vara blahablaha för alla dessa ”Flash Mobs” som kallar varandra via Facebook för att kärleksbomba tiggarläger. Janne, Bosse och Dick var väl inte värda att kosta på en kärleksbombning förmodligen, trots att det skrevs om deras öde i lokalpressen…

    http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.2888264-nu-far-mannen-vila-ut-efter-ett-halvar-i-talt

  2. Robert Pettersson

    Hej Peter! Som nyinflyttad i Västra hamnen kan jag inte hålla med dig, på ICA Maxi sitter bara en till skillnad från Triangelen
    där det är ett tiotal. Hälsningar Robban

Kommentera

