Varför sviker politikerna sina egna?

Standard

Kom hem måndag kväll från Gran Canaria och även om vädret inte var det allra bästa, så var det skönt att komma hemifrån.

Det har redan varit två mord – minst! – i min hemstad. Från vår lilla förstad Köpenhamn sitter jag just nu och följer direktsändning i danska nyhetsprogram från en skottlossning i Köpenhamn som dödat en och skadat tre personer i samband med ett möte rörande yttrandefrihet och islamism på kulturhuset Krudttönden på Österbro. Under medverkan av bl a Lars Vilks från Sverige.
Huruvida Lars Vilks är en bra konstnär har jag ingen aning om. Han är väl mera en provokatör kanske och har ett uttalat dödshot över sig. Det har jag egentligen inga synpunkter på. Men danska statsministern Helle Thorning-Schmidt uttalar sig att det är ett ”politiskt motiverat attentat”. Danska polisen har uttalat en efterlysning av två gärningsmän med ”arabiskt utseende”, enligt citat i dansk nyhets-TV!
Det tror jag ingen av våra poliser eller fega politiker från vilket parti det vara månde (SD räknar jag inte) skulle våga uttala, inte heller deras beklämmande marionetter som dominerar den svenska pressen.
På Malmös gator har under de 14 dagar jag varit borta tiggarnas antal ökat. Man tillåter tiggarna att bygga sina tältläger på allt centralare delen av staden. Det finns snart inte ett gathörn eller utanför en livsmedelsbutik där man inte passerar dessa stackars, beklämmande individer.
Jo, det är synd om dom, jävligt synd!
Men det är det också om våra gamla, till vilka jag också räknar mig i mitt 75e år. Och nej, det är inte synd om mig. Jag klarar mig själv (ännu så länge), jag har råd att gå till tandläkare och optiker.
Men är det rätt att s k EU-immigranter, som annat EU-land skiter i, ska få t ex i stort sett gratis tandläkarvård och förtur till sjukhusvård??? Inte våra äldre som arbetat och betalat skatt i alla år men sitter med en usel pension, därför att staten – vilket block som än styrt – i stort sett försnillat deras pensionspengar!? Dessutom snor dom (oss) 30 procent skatt på den pension som vi redan betalat skatt för på dessa pengar.Hur länge ska vi finna oss i att det är vi – svenskarna! – som diskrimineras i vårt eget land? När tar våra politiska ledare i Alliansen och den rödgröna mesalliansen bladet från munnen och lyssnar på sina egna väljare. Utan sidoblickar på kommunister och nynazister i dom politiska ytterlighetspartierna, som är lika vidriga som någonsin islamister.

Ja, nu har jag väl gjort bort mig igen för några av mina läsare. Men jag har ju min frihet att uttrycka vad jag tycker. Utan att bli kallad rasist?!

7 reaktioner på ”Varför sviker politikerna sina egna?

  1. Michael Johansson

    Bra rutet.Du har så rätt så ! Med vänlig hälsning

    Michael

    Michael Johansson Brokers Unlimited Fackelrosvägen 21 216 30 Limhamn – Sweden

    Tel +46-(0)40 – 15 51 00 Mobile: +46-(0)727 – 22 51 00 Mail: brokers@live.se

    Date: Sat, 14 Feb 2015 18:54:25 +0000 To: brokers@live.se

  2. Peter Kastensson

    Tack, sitter och följer direktsändningar i både svensk och dansk TV efter den brutala utvecklingen under natten i Köpenhamn med ytterligare två döda. Tycker den danska statsministern Helle Thorning-Schmidt är balanserad och bra. Och undrar vad Mona Sahlin skulle gjort mer än att lägga huvudet på sned och tycka synd om den nu dödade – förmodliga – gärningsmannen….

  3. Nä, rasism handlar det inte om. Och vad Mona Sahlin skulle gjort är ju en rent hypotetisk fråga. Men hon passar kanske bra som arketyp för den typen av politiker som lägger huvudet på sned och talar i luddiga toner.

Kommentera

