Sanningar om grönkålsmaffians ministrar!

Standard

Jag är ingen större vän av den journalistik som bedrivs av delar av den PK-dominerade ”maffia” som styr svensk dagspress. Men ibland upptäcker jag undantag. Jag ska göra det enkelt för mig i dag och hänvisa till några stycken.

Det gäller mina hatobjekt i grönkålspartiet som sossarna sett sig nödsakade att samarbeta med, där t ex Gustav Fridolidolidolin och Gåsa Romson fått ministerposter och ansvar som dom långt ifrån är mäktiga. Jag gläder mig åt att hycklerskan Romson hudflängts ganska ordentligt. Och därvidlag utgjutit krokodiltårar över hur synd det är om henne.
Hon har förstås fått försvar av Aftonbadets ledarsida. Om detta skriver Heidi Avellan, Sydsvenskans (lägg märke till att jag nämner tidningen under dess rätta namn…) politiska chefredaktör:

http://www.sydsvenskan.se/opinion/heidi-avellan/fel-ar-fel-ocksa-for-kvinnor/

Bra rutet, tycker jag!

I Expressen skriver Patrik Kronqvist följande tänkvärda krönika:

http://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/romson-ar-inte-kvinnomobbad/

Detta propå Romson. Det andra språkröret, lille Fridolidolidolin, ser inte bara ut som en fjortis, hans intellekt har också stannat på den nivån, om alla fjortonåringar ursäktar. i Expressen säger kriminalprofessorn Leif G W Persson så här i en intervju med Malin Roos:

Apropå valet så förutspådde du utgången i en krönika en månad innan valet, och det blev nästan prick så. Är du synsk nu också?
– Nej, det var inte så svårt. Men det är ett knepigt läge detta. Det är inte bra att ge kommunisterna allt de pekar på och Jimmie Åkesson är inte dum på det sättet, han kan ställa till problem på allvar. Den där Fridolin är en orm, men det lär väl visa sig.
Orm? Det får du utveckla. Har du träffat Gustav Fridolin?
– Det kan du ge dig fan på att jag har, det är därför jag vet att det inte är en bra människa. En riktig liten orm.

– Jag tänker inte utveckla detta av hänsyn till andra än Gustav Fridolin. Men det går tillbaka till tiden när han skulle bli nåt slags stjärnreporter på TV4. Jag har aldrig i mänsklig mening träffat en mer hänsynslös och dålig journalist. Och det där är egenskaper som naturligtvis går igen i annat.
– Stefan Löfven däremot är en hederlig människa. Därmed inte sagt att han kommer att klara detta. Men han är en hygglig karl.”

Det här skrevs innan det på lördagen gav offentlighet att Säpo avslöjat att en av Fridolidolidoliins utvalda närmaste män anses vara en säkerhetsrisk på grund av stora obetalda skulder och förekomster hos Kronofogden. Apropå omdöme!

Stefan Löfven må anses vara en hederlig människa och hygglig karl (av Leif G W ovan). Men hans ministerlista tyder inte riktigt heller på det rätta omdömet…

 

Kommentera

