Bortplockad ur Stopptid – två gånger!

Standard

Stopptid i SVT, gjort av Jens Lind och Dennis Videmyr för TV-sporten är ett fint program. Nu pågår det en serie i halvtimmesavsnitt benämnt Stopptid Deluxe som sänds söndagar, tredje avsnittet i går. Fint. Men jag är uppriktigt förbannad.

Ett reportage jag gjorde 1974 för dåvarande Sportspegeln tillsammans med Ingvar Ernblad på Malmöredaktionen som producent har nämligen sänts två gånger i Stopptid. Båda gångerna har man felaktigt angett att Stefan Casta gjorde intervjuerna med nytillträdde MFF-tränaren Bob Houghton och legendariske MFF-hövdingen Eric Persson. Stefan Casta, uppskatta barnboksförfattare bl a, jobbade då också för radio-TV i Malmö.
Inslaget kan ses här http://www.svtplay.se/video/2135716/stopptid/stopptid-deluxe-avsnitt-3 Gå in 5,36 i programmet.
När det sändes för första gången i Stopptid för några år sedan kontaktade jag Jens Lind och berättade att det var jag och inte Stefan Casta som var med i inslaget. Han beklagade då felet och lovade att man  skulle gå in och rätta till missen, om det nu var så att det skulle sändas igen.
Det har man inte gjort. Att få medverka i Stopptid tycker jag är bevis på uppskattning, att inslaget anses bra, även om det är förkortat från hur det var ursprungligen.. Att få vara med två gånger gör inte det hela sämre.
Därför är jag rent ut sagt jäkligt ilsken, vilket jag meddelat Jens Lind och även Per Yng, TV-sportchefen, som jag känner sedan hans tid på Göteborgsposten.

Jens Lind är en med rätta uppskattad medarbetare på TV-sporten. Här tycker jag dock han agerat nonchalant och oprofessionellt, Har jag rätt som blir förbannad?

2 reaktioner på ”Bortplockad ur Stopptid – två gånger!

Kommentera

