Parodin börjar likna originalet

Standard

En regnig söndag omöjliggjorde en inplanerad golfrunda. Jo, jag är så bekväm att jag INTE går ut i ösregn. Idiot kan jag kanske beskyllas vara, men absolut inte i golfsammanhang!

Nu sitter jag och undrar om inte svensk fotboll styrs av idioter? Klicka på ”bloggroll” och Åke Stolt till vänster. Den stort saknade tidigare sportchefen när Sursvenskan hade en riktig sportredaktion skriver så klokt (förstås!) om det märkliga i att Sverige ska spela två landskamper, mot Danmark och Belgien, samtidigt som allsvenskan är i full gång. Vilket betyder att förbundskapten Erik Hamrén helt måste förlita sig till utlandsproffsen!
Sanningen är ju att vi bara har ETT utlandsproffs som duger, alla vet vem det är. Här hade ju Hamrén chansen att testa nya spelare och liksom ”börja om” efter VM-kvalmissen.Det kan han inte.
Det kan bero på att a) han skiter i den möjligheten, eller b) han accepterar att ordföranden i Fotbollförbundet Karl-Erik Nilsson sätter sig på honom och kör över honom.
Lika illa vilket som.

Jag ska inte brodera mera om detta. Läs Åke Stolt, han vet mycket mer än vad jag vet. För övrigt tycker jag att Partajs parodi på Hamrén i Kanal 5 börjar bli alltmera lik originalet…

 

 

 

 

2 reaktioner på ”Parodin börjar likna originalet

Kommentera

