Jag hoppas jag får fel i min oro

Standard

Jag är orolig. Orolig för vad som kommer att hända på Jägersro när det är dags för Onsdag Xpress 5 mars när ATG nu bestämt att slå sönder Solvallas V86-trav och dela det mellan två banor. Premiär på Åby om en vecka. Kanske kan det rädda det tynande V86-spelet?

Vad som händer i ATG Live och TV4, som återupptar direktsändningen från V86, skiter jag faktiskt i. För det går alltid att stänga av ljudet. Men hur kommer upplevelsen att bli på banan? Jag förutser nämligen en intensiv och smattrande ljudmatta utan dess like.
I Trav 365 som är Aftonbladets website, finansierad av ATG, meddelar man nämligen att det ska bli ”action och hög intensitet”. Som alltid när det gäller nyheter i detta forum totalt nyanslöst och okritiskt meddelat från ATG-avlönade propagandaskribenter.
David Neves Larsson heter producenten och det hör till saken att det inte bara handlar om TV och nätet, utan att man även kommer att ta över Åbys och Jägersros intern-TV de här Onsdag Xpress-dagarna.
Neves Larssom meddelar att man kommer att ta över banornas befintliga TV-produktion och ge banpubliken ”bättre info både före och efter loppen”. Snacka om blygsamhet…
Det kommer att – från ATG – finnas en intervjuare i vinnarcirkeln, en på stallbacken plus banornas egna värmnings- och tipsexperter (faktiskt!) och så en studio i Stockholm där vi bland annat kommer att få njuta av pajasen Micke Nybrink. Halleluja! På Åby talar Trav 365 dessutom om en ”sensationell TV-debut av Kristoffer Jacobsson”, vem f-n nu det är?!
Som sagt, vad som sänds ut i TV och på nätet skiter jag i. Men kommer  det att att bli en endaste tyst minut på Åby och Jägersro dom här onsdagarna??? Kommer folk att kunna sitta i lugn och ro på restaurangerna och förhoppningsvis kunna få en trivsam kväll med god mat? Med en ständig ljudmatta av tjatter i högtalarna?

Jag hoppas verkligen att jag får fel i mina farhågor! Men jag vet ju hur man i ATG Live älskar att – ofta – tjattra sönder sändningarna.

3 reaktioner på ”Jag hoppas jag får fel i min oro

  1. Gunnar C.

    Har en känsla av att det här är projektet som inte FÅR misslyckas – till det är det för mycket prestige och maktbalans inblandat! Det innebär förmodligen att experimentet V86 kommer att fortsätta med en rad olika förändringar och omstöpningar om (när…) formatet inte fungerar. Även om jag lagt ner spelandet på V86 för länge sedan måste jag erkänna att det känns rätt intressant att stå vid sidan och följa utvecklingen! Dock inte per TV – det räcker så väl att läsa av omsättningskurvan vid frukosten på torsdag de närmaste veckorna…

    • Gunnar C.

      Självklart måste det få chansen! Men om man lyssnar av förväntningar i vänkretsen och läser i tidningarna (utöver det rosa företagsbladet) så är det väldigt tyst så här fem dagar innan avspark. Och högste bossen är ju i Sotji och kollar OS när man trodde att han skulle stå i högkvarteret och leda styrkorna, lutad över en karta på slagfältet likt en NATO-general.
      ”Nja, jag är skeptisk…” (som det hette i Lorry).

Kommentera

