Får se om jag får svar nu…

Standard

I dag har jag skickat följande två brev till Sursvenskan. Får se om jag får några svar nu. Hittills har Kundsupporten låtsas som ingenting.

SDS kund

SDS chef

 

5 reaktioner på ”Får se om jag får svar nu…

  1. carlonw2013

    Tvivlar på att du får svar.
    De enda anledningarna till att jag har Sydsvenskan kvar (nu bara på söndagar) är redovisningar från de lägre fotbollserierna (vilka aldrig kvällspressen presenterar) samt korsordet.
    Kulturen är som du skriver långt ifrån den läsning jag önskar.

  2. Mycket märkligt beteende mot trogna prenumeranter. Kan undra hur man tänker på detta företag? Andra värnar om sina kunder men så icke Sydsvenskan. Jo, möjligtvis om annonsörerna som snart har hela tidningen till sitt förfogande, för något läsvärt får man leta länge efter, och i synnerhet på Sportsidorna sedan Åke Stolt gick i pension!

  3. Gunnar

    Kommer att tänka på ett meningsutbyte jag hade med Peter Hjörne på GP för en del år sedan nu under en journalistkonflikt där även tidningsdistributionen drogs in. Då delade en kärntrupp med Hjörne i spetsen ut en minimerad tidning som i stort sett bara bestod av annonser, inte bara till prenumeranter utan den lades i alla brevlådor. På den tiden jobbade jag skift och prenumererade inte på några tidningar för att slippa bli väckt i ottan. Jag hade dessutom en lapp på brevlådan med ”reklam undanbedes”. När chefredaktören skrev en, som jag tyckte, självbelåten krönika om den insats för demokratin man utförde skrev jag ett rätt syrligt brev till Hjörne där jag tackade för tidningen och tog för givet att gratisprenumerationen skulle fortsätta även efter strejken. Jag fick ett ilsket svar i stort sett med vändande post, där redaktören konstaterade att jag skulle slippa få tidningen från och med och nu och i all framtid. Så blev det förstås inte, jag har prenumererat på tidningen i perioder efter det, men jag gillade reaktionen – hellre ilska än nonchalans!

  4. Sydsvenskans förhållningssätt är bedrövligt. Läs gärna min blogg idag där detta tangeras. Då handlar det om ‘Bokens dag’. Eller Trygve Bångs (m.fl) öppna brev till tidningen om behandlingen av lokala – till tidningen icke knutna – författare. Sydsvenskan vägrade publicera. Brevet finns spridd på nätet och publicerades även i tidningen ‘Författaren’ samt på Peters (denna) blogg.
    Gatu är i sanning bedrövlig att läsa. Hoppar oftast över hennee texter.
    Tillvaron utan morgontidning syns mig trist, men hur mycket försämring ska man stå ut med – och betala dyrt för?

  5. Rolf Liljeblad

    Feministen Gatu och blåljuslakejen Max Wiman (när ska han pensioneras?)
    blir Sydis skarprättare. Där är det som värst, i övrigt går förfallet långsammare. Men skit samma, om 5-10 år är ändå trätidningarnas saga all. Rena miljösvineriet att fälla, trycka och frakta förädlade skogsbestånd för sånt som i 10 år kunnat läsas på nätet.

Kommentera

