Ursäkta mig…

Standard

Prinsen

…men jag kunde ju bara inte låta bli att lägga in den här bilden på den lyckliga prinsfamiljen i England. Speciellt inte sedan Expressens/Kvällspostens kunganasare Johan T Lindvall hoppat ur den kungliga  paulunen igen snabbt efter senaste prinsessbröllopet.

Han har börjat sammankoppla den svenska kronprinsessandottern prinsessan Estelle med den ännu namnlösa engelska prinsen som föddes i går, eller när det nu var.  Hoppas att det ska få frostiga relationer mellan den engelska och svenska monarkin att tina upp. Herregud, jag kunde inte bry mig mindre.
De underdåniga blaskerierna om kungafamiljerna gör mig upprörd. Och det är ju dumt egentligen, att reagera så över att en historiskt förgången tid tas på så stort allvar i dagens samhälle.
Därför tycker jag det är roligt att lägga in den här bilden på den nye Prins Vingmutter. Alltid retar det väl någon?!
Se’n är det ju faktiskt så, att jag gillar Viktoria som verkar vara en hyvens kvinna. Om det blir så, att monarkin överlever nuvarande kungen, så är jag i alla fall tillfreds med att det blir Viktoria som ersätter.

Den nye lille Prins Vingmutter hinner väl aldrig bli kung i England med tanke på så gamla föräldrarna på farssidan tycks bli…

För säkerhets skull: Bilden ovan är ett montage…

En reaktion på ”Ursäkta mig…

  1. carlonw2013

    Ha-Ha! Men det har väl börjat bli allt vanligare med barnäktenskap i Sverige. Så varför inte; Estelle och Charles, nej jag menar den nyfödde. Johan T kan bli bröllopsvittne.

Kommentera

