Man ska vara snäll i midsommartid…

Standard

Har varit dåligt aktiv under en period. Det tycker säkert någon är bra. Å andra sidan är det frivilligt att knappa in sig på den här sidan. Det är midsommartid. Då skall man väl vara snäll. Därför…

...tänker jag skriva ett ont ord om kraftsport i anledning av en tjejs tragiska olycka i boxningsringen nyligen. Jag menar, det ska råda frihet och vill man få på käften under ordnade förhållande, så ska man väl få det! Likaså dom där killarna (det kanske finns tjejer också?) som likt vilddjur slåss i en bur utan några som helst regler – jag tror det kallas MMA – visst ska dom väl få det. Att slå ihjäl varandra utan att att sedan kunna fly ur buren, det är väl OK? Det är ju också frivilligt. Dessutom är det ju på riktigt, inte något jäkla tjavsvåld i TV: Låten barnen komma till mig…
…tänker jag inte driva med sportjournalister med basket i huve’t. Stora bragd- och hjälterubriker, det var väl tjejerna värda när dom slog Ryssland efter fiaskoinledning mot Italien. Vi var ju redan nästan europamästare (för det är väl EM det handlar om?). Att det sedan blev storstryk i nästa match mot Spanien (man följer väl med och jag vet ju inte vad som händer mot Montenegro ikväll!) som nästan, men bara nästan, ödelade guldchanserna för bragdflickorna fick dock inga ”världskrigsrubriker” eller snack om att man ”svek sitt land”. Inte ens i Expressen som annars är experter på just det här området. Men å andra sidan – även här – har ju bäst-före-datum sedan länge gått ut för den som tidningen fortfarande reklamerar med som ”årets sportjournalist” för många år sedan. Det vill säga Mats Olsson vars söndagskrönikor på sportuppslag numera enbart handlar om hans matexcesser på diverse små obekanta syltor i New York. Ska man läsa riktiga sportkrönikor med stuns rekommenderar jag Åke Stolts krönikor i Idrottens Affärer. Logga in i min bloggroll i högerspalten.
…tänker jag inte säga ett ont ord i dag om Sursvenskan, där Åke Stolt lämnade ett stort tomrum. Då var det fortfarande Sydsvenskan, men nu har ju tyvärr feministmaffian spritt sig över alla tidningens bilagor och sidor. Oj, förlåt, jag skulle vara snäll!
…inga elakheter på trav- och galoppsporten. Eller rättare AB Trav och Galopp, ATG, som göder norrmännen med V75-pengar efter jackpottar, helst ska dom gå till galoppen på Övrevoll. Man slår ju inte på en liggande! Inte heller på den galoppexpert (?) som inte har många siffror rätt när hon refererar i ATG Live. Jag menar hon är ju i gott sällskap när det gäller kompetens bland Kanal 75:s många tusen tipsnissar som far land och rike runt.
…är det ändå mycket svårt att vara snäll mot Malmöfestivalens general Pelle Ström. Hon går tamejfan utom tävlan, så inte ett ord om henne.

…tänker jag fly Malmö i eftermiddag för ta mig till Charlie Scott’s i Köpenhamn för att uppleva Björn Ingelstams orkester med bl a pappa Hans, Chris Tanner och Niclas Bardeleben. Det blir man garanterat snäll och glad över! Trevlig midsommar!

Charlie Scott.lågAtt bli glad över! Bild PETER KASTENSSON

Kommentera

