Kungaslickaren i farten igen

Standard

Vi råkade prata lite om rojalister kontra republikaner vid en trevlig middag som min bror Göran och hustru Agneta arrangerade efter familjegolfen på Flommen i lördags. Apropå prinsessbröllopet samma dag. Som i alla fall inte jag hade tänkt följa på TV även om det funnits möjlighet.

Jag är ingen anhängare av kungligheter även om jag känner stor sympati för kronprinsessan Victoria. Utan henne hade man gärna fått slå igen hela kungadömet för mig.
En av orsakerna till min negativa inställning mot alla bernadotterna eller vad det heter står att finna i en skribent i Expressen/Kvällsposten som heter Johan T Lindvall. Jag har tidigare uttryckt min aversion mot honom, och nu är det dags igen. Jag läser följande efter bröllopet signerat denne slickare av konungsliga r-v-r (förlåt): ”Inför oss inne i Slottskyrkan och miljontals tv-tittare visade Chris O’Neill öppet sina känslor för sin älskade Madeleine. Från den här dagen kommer vi alltid bära med oss i minnet hur prinsessans nyblivna make med sina tårar av kärlek blev folkkär.”…”Med sina tårar blev plötsligt Chris O’Neill en del av Sverige. En medlem av svenska folket som vi nu kan lära oss att tycka om och ta till oss.” Folkkär… en del av Sverige, en medlem av svenska folket…Kyss mig! Han har klart uttalat att han inte vill bli svensk! Och varför skulle han det?
Det här är bara en liten del av det oerhörda pekoral som denne Lindvall i ett utstuderat och konstruerat känsloutbrott åter fått publicera i Expressen/Kvällsposten. I känd stil.
Jag vet flera journalister på tidningen som tycker det är pinsamt med denne Johan T Lindvall. Rykten säger att han har någon form av band med familjen Bonnier och att ingen därför vågar så att säga röra honom. Vad säger Expressens ansvarige utgivare Thomas Mattsson, är Lindvall något att vara stolt över?

För övrigt var det klart övertramp av Expressen när en av tidningens journalister igår försökte bjuda Färöarnas spelare på blåbär inför kvällens VM-kvalmatch. Snacka om att Storebror ser ner på och hånar motståndarna.

3 reaktioner på ”Kungaslickaren i farten igen

  1. CeGe

    Blåbärshånet var inte snyggt – synd att inte även journalister kan stängas av för osportsligt uppträdande! För övrigt kunde det slutat lika illa för Expressen som för BT, som igår inför Danmarks VM-kvalmatch skrev ”Bare rolig: Så ringe er Armenien”…

  2. Rune S

    Hej Peter.
    Ska inte klaga på din blogg, alltid vass och läsvärd! Men: Du har ändrat sidans utseende. Får man lov att tycka att din förra layout var bättre – mer lättläst – när man kunde följa typ tre spalter samtidigt. Eller vad tycker du?
    Kanske är jag bara stenålder och föredrar gamla hjulspår…
    Hilsen Blyredigerare Rune S.

    • Peter Kastensson

      Rune, håller med dig. Vet bara inte riktigt hur jag ska jag göra. Tycker inte om det nya typsnittet. Får jobba lite.

Kommentera

