GOTT NYTT ÅR alla 136.312!

Standard

Årets sista dag och årets sista blogg. GOTT NYTT ÅR till alla läsare med lite – förmodligen ointressant – statistik.

Det här är den 599:e bloggen sedan starten i september 2008. I år har 37.476 träffar noterats på min blogg. Totalt har 136.312 varit inne och kollat mina skriverier. I ärlighetens namn så är ju dessa siffror inte liktydigt med unika personer utan det handlar om hur många gånger någon besökt den här bloggen. Flest träffar en dag var det den 13 mars 2010, 512 stycken.
Men utan att skryta, så tycker jag faktiskt att det är rätt så bra. Någon gång har det väl funnits något väsentligt och intressant att läsa.
Nu laddar jag om för 2013. Det kommer säkert att finnas saker att reta upp sig på, den dagliga (nästan i alla fall) Malmötidningen Sursvenskan brukar ju vara en säker källa. Om inte annat. Ilmar Reepalu och andra politiker – Alliansen inte undantagen – kommer säkert att trampa i klaveret några gånger och ge adrenalinkickar av olika slag.
Samtidigt kommer skånsk och köpenhamnsk jazz vara en källa till glädje. Redan på torsdag blir det 2013 års första besök på Charlie Scott’s i Köpenhamn när en ny konstellation spelar upp kl. 17.00, Bylling and his Red Hot Stompers med bl a en av mina favorittrummisar Niclas Bardeleben, visar att ungdomar kan spela klassisk jazz. Och utveckla den efter eget bevåg.
Om allt går vägen hos en urolog (fan ta honom/henne annars!) gällande mina inte helt bra PSA-värden (prostatan) så försvinner jag nästa fredag med äldsta vännerna Eva och Bosse till Thailand och Khao Lak för några veckor igen. Det ser jag fram emot.

Men först ett lugnt nyårsfirande i kväll på Bullen med ”måndagsgänget”. Som sagt och skrivet – GOTT NYTT ÅR!

Kommentera

