En knäpp på näsan

Standard

Jag skall hålla mig kort. Det är tjatigt för både mig och läsarna att skriva om nötterna som styr Svensk Galopp och galoppen på Jägersro.

Men vid måndagens extrastämma röstade medlemmarna EMOT Jägersrostyrelsens förslag om stadgeändring som skulle ge styrelsen enväldig rätt att utesluta medlemmar, även hedersmedlemmar. Fin knäpp på näsan åt stadgekommittén Kristina Andersson, Håkan Birger och Gisela Jardby och kanske nå’n till.
Däremot blev det ja till att Skånska Fältrittklubben genom en advokat som heter Johan Gadd skall fortsätta undersöka en stämning mot Jägersro. Man anser nämligen att man INTE sagt upp avtalet med Jägersro!!! Herregud, hur korkad får man egentligen bli?! Det är ju precis det man gjort. Ensidigt och utan förbehåll eller propåer om nya förhandlingar. Vet styrelseordföranden Jacqueline Henriksson inte vad hon skrivit under??? Tror hon verkligen att detta kommer att underlätta galoppens återstående tid tom. 2013 på Jägersro???
Jag tycker inför smygpremiären på lunchen idag uppriktigt synd om dom aktiva på Jägeresro och sportchefen Bo Gillborg – som sitter på ”lånad” tid, honom vill Henriksson och högste galoppdiktatorn Hans Hansson ha bort.

…och för att förekomma eventuella spekulationer: Redan i november förra året meddelade jag galoppen att jag inte längre ville fortsätta som galoppskribent på Jägersros hemsida. Det kändes viktigare att kunna fortsätta som fri skribent beträffande galoppen på denna blogg.

Kommentera

