Tillhör inte intelligensreserven

Standard

Tillägg till förra bloggen om nya stadgeförslagen till Skånska Fältrittklubben.

Galoppförbundets förre generalsekreterare Björn Eklund är inte OFFICIELLT ett av namnen bakom ändringsförslagen. Stadgekommittén som hastat fram förslaget om stalinisering beträffande uteslutning av medlemmar (även hedersmedlemmar), som om de går igenom innebär att styrelsen och inte stämman är enväldigt beslutande i frågorna, består av Kristina Andersson, Håkan Birger och Gisela Jardby.

Andersson och Jardby trodde jag faktiskt bättre om, men att Birger finns med borde jag förstått. Han tillhör inte direkt intelligensreserven inom galoppen.

2 reaktioner på ”Tillhör inte intelligensreserven

  1. esquire1

    Peter!

    Inte ens inofficiellt är jag ansvarig för stadgeändringarna. Jag visste inte att det skulle göras några. Ett samtal med mig hade kunnat skingra dimmorna. Men du är tydligen lika bekväm som Anders Engman och sätter din lit till rykten. Trist.

    Hilsen
    Björn Eklund

    • Peter Kastensson

      Antagandet var rätt naturligt med tanke på din blogg men jag väljer att tro dig och beklagar att jag dog in ditt namn. Stadgetrion var tydligen helt kapabla till dumheterna själva.
      Peter

Kommentera

