Ett litet PS apropå Amiralens Storband

Standard

Jag måste göra ett litet PS när det gäller Amiralens Storband som jag skrev om i min blogg i går…

När min syster Marianne fyllde 60 år (och hon är yngre än jag) år 2002 (fy f-n vad tiden går) firade hon jubileet tillsammans med sin äldsta vän Lena född Lindström. Syster till Lasse Lindström, alltför tidigt bortgången saxofonist och sedan batterist. Många minns Club Subland i källaren på Lindströms konditori på Geijersgatan.
Festen var på dansrotundan i Folkets Park i Klagshamn. Och nu pratar vi om en riktigt dansrotunda i trä med parkettgolv (tror jag..) och det hele! Till dansen spelade – Amiralens Storband!
Vännen Sixten Nordström hade tydligen fixat det hela. Jag dansar aldrig numera, vare sig jag är nykter eller full, det senare stadiet med ålderns rätt alltmera sällan…

Men mina vänner, när Amiralens Storband drog igång med Stand By – vem var inte en av dom första på parketten? F-n tro’t men det var jag! Apropå Amiralens Storband…

En reaktion på ”Ett litet PS apropå Amiralens Storband

Kommentera

