Sursvenskan har slagit till igen

Standard

Sursvenska Dagbladet Gnällposten har slagit till igen. Genom uppnästa författaren Oline Stig som skickats att recensera Semestersabotörerna ”Plötsligt i Falsterbo.

Det här är trion Tommy Juth-Sven Melander-Mikael Neumanns uppskattade semesterrevy som nu spelas för femte året nere på eller i närheten av Falsterbonäset. Fick i år flyttas från Gessie – där Byakrogen plötsligt fick ett MC-gäng som delägare i en märklig affär – till Strandbaden i Falsterbo. Förra året nedlät sig Sursvenskan överhuvudtaget inte till att recensera revyn.
Men i år skickade man alltså dit Oline Stig, Stackar’n…
Hon inleder sitt epos i dagens blad så här:

”Jag konstaterar med en gång att jag inte tillhör målgruppen för Semestersabotörernas sommarrevy. Och eftersom den här sortens revyer bygger på igenkänning sitter jag ganska länge och känner mig som en fågelholk när alla runt omkring mig vrider sig av skratt. Jag gör mitt bästa för att smälta in in i publiken och förvandla mig till skåning sextio plus.”
Hon konstaterar också att ”minuset ligger på manusnivå: föreställningen är ojämn som en skånsk grusväg med tjälskador”.  Så kuligt formulerat…

Men tala om att ha en förutfattad mening! Varför gick Oline Stig överhuvudtaget dit i sin högdragenhet och förakt för vanliga människor, skåningar och sextio plussare i synnerhet. Vem f-n tror egentligen Sursvenskans kulturredaktion egentligen det är som betalar deras löner genom att köpa och prenumerera på blaskan? Inte är det den yngre vänstertintellektuella läsekrets som man vill och tror att man vänder sig till!

Ännu ett bottennapp i Sursvenskan. Jag är dock inte förvånad!

 

3 reaktioner på ”Sursvenskan har slagit till igen

  1. Gert Palm

    Som alltid en analys av SDS helt i linje med mina åsikter! Denna tidning börjar bli mer och mer pinsam. Skulle aldrig betala 1 krona för en prenumeration!

Kommentera

