Flygplatser är ett djävulens verk

Standard

Flygplatser är ett djävulens verk. Jag blir alltid enormt irriterad, stressad, genomsvett och allt vad f-n ni vill på flygplatser. Suvarnabhumi tar priset.

Det är Bangkoks nya storflygplats. Ett rent helvete faktiskt. Jag har upplevt en och annan airport genom åren. Men aldrig någon jävligare än Suvarnabhumi. Lägg namnet på minnet. Och försök undvika platsen.
Kastrup är också en skitflygplats med sin otrevliga säkerhetspersonal. Men Suvarnabhumis personal är inte otrevlig, thailändare är inte otrevliga. Men vilken oformlig koloss!
Det är inte roligt att springandes försöka ta sig nästan en kilometer i gångarna från Köpenhamnsplanets gate till Phuketplanets uppställningsplats. Ont om tid är det alltid, men på något sätt går det faktiskt. Men på hemvägen! Då räcker det inte med en kilometer! Det tog ganska exakt en timme från det jag steg av planet från Phuket sent lördag kväll tills jag var framme vid gate B8, varifrån Köpenhamnsplanet skulle lyfta. En timmes tröstlös vandring med rulltrappor både upp och ner. Den jättelika terminalen med sina mil av gångar är i tre våningar.
Två säkerhetskontroller skulle man igenom. Av med skor och bälten och nästan hela middevitten. Jaja, jag vet att det är för min egen säkerhet. Dessutom är det väldigt dåligt skyltat i terminalen. Skall man till höger eller vänster? Upp eller ner? Man undrar också om Suvarnabhumi – nu har jag lärt mig stava till det! – inte egentligen är ett jättelikt varuhus? Ett månglarnas tempel där all världens modehus tycks representerade. Man kan gå hundratals meter mellan butiker av allehanda slag – utan att se en enda skylt till någon gate.
Så det är inte bara nyrika och platstagande ryssjävlar som gör att jag tvekar om Thailand fortsättningsvis! På söndagen käkade vi på utmärkta restaurang Patayo innan vi gav oss iväg hemåt. Där berättade man att det på allvar diskuterats bland hotellägare att säga nej till ryssar under högsäsongen! En välgärning i så fall, hur det nu skulle gå till?

Ryssar på semester är ett jäkla pack! Undantag finns möjligen, men dom syns inte!

2 reaktioner på ”Flygplatser är ett djävulens verk

  1. Carlo

    Usch vad du skrämmer upp mig.
    Skall snart flyga från Kastrup via Amsterdam till Nairobi. (Tänker utmana Kenyanerna i löpning)
    Gäller väl då att ha hela och rena strumpor på sig och inte känna av ryggen under stripteasen.

Kommentera

