Kan Mona gå, så kan väl kungen?

Standard

Så har 2011 landat. Nytt år, nya föresatser. Inte från mig förstås, jag utfärdar aldrig några löften. Vet ju att jag inte kan hålla dom i alla fall.

Sossarna kommer att byta partiledare 2011. Det vet vi. Mona Sahlin var tyvärr för svag och lät sig tvingas till äktenskap med kommunisterna, som ju inte har ett dugg vackrare bakgrund än Sverigedemokraterna. Och när nu sossarna tänker om, så är det väl dags att göra sammalunda för för Carl Gustaf och Silvia. Det vill säga avgå.
Nej, jag har inga förhoppningar om att republik kommer att införas under 2011. Men kungen borde lämna plats för Victoria efter allt som hänt. Kungen skiter med viss rätt i den skandalbok som getts ut och som fick kvällspressen att gå amok för att avslöja mer och mer och mer. Kunde man ta hjälp av en skandalbrud som rullat runt i sänghalmen med ett åtminstone ett halvt tyskt hockeylandslag, så drog man sig inte för det.
TV4 spädde på med att försöka göra Silvia ansvarig för sin fars illgärningar under kriget. Innan Silvia ens var född. Hon gjorde några illa valda uttalanden men det var en ful grej av Kalla Fakta att försöka ställa henne till svars. Även om jag kan ha viss förståelse för Silvias reaktioner, så spädde hon tyvärr på sina dumma uttalanden genom att skicka en ”julhälsning” till TV4-bossen Jan Scherman, som förstås inte var sen att reagera surt och stort med hjälp av sina själsfränder på Aftonbladet. Orkar ni, så läs gärna här:
Det ligger dock en hel del i Schermans sura uppstötning och Silvias reaktion ”som en vanlig människa” höjer inte precis hennes ”drottningstatus”. Väck med kungen och Silvia och låt Victoria och Daniel ta över under den övergångsperiod som måste bli innan kungadömet förpassas till historien. För det är där det hör hemma.
I morgon beger jag mig, enligt min egen mening, på en välförtjänt värmeresa till Thailand några veckor med vännerna Eva och Bosse. Solen måste jag ju passa mig för, så det blir parasoller och goda böcker. Och bad i massor.

Men jag tar datorn med mig, så var inte för säkra!

En reaktion på ”Kan Mona gå, så kan väl kungen?

Kommentera

