Får man lov att bli förbannad…?

Standard

Är det tillåtet att bli riktigt ilsk, rejält förbannad…

…om en person kommer gratis in på ett evenemang som normalt kostar 150 kr.
…om samma person inte beställer in något från restaurangen.
…om samma person oupphörligen fyller på sin pappersmugg med gratis glögg som bjöds alla besökare.
…om samma person högljutt uttrycker sin missbelåtenhet med den musik som bjuds från scenen.
…om samma person synbarligen demonstrerar sitt missnöje med att hålla för öronen.
Får man lov att bli förbannad då?
Det blev jag i alla fall i söndags när Hot House bjöd till Christmas Ball på Tuppen i Malmö. Jag uttryckte mig på ett rätt olämpligt sätt till denna persons medföljande sällskap. Varvid denne släppte loss alla skvallerinstinkter och vidarebefodrade vad jag sa. Därvid överföll den först nämnda personen verbalt mig för min oförskämdhet.
Ja, jag uttryckte mig olämpligt. Och på uppmaning bad jag om ursäkt. Men den först nämnda personen hade förstås fullständigt rätt i, att det menade jag inte. Jag var glad över att båda personerna lämnade Tuppen.

Vi andra hade en mycket trevlig kväll med förstklassig musik utförd av Niclas Bardeleben Trio feat. Mattias Nilsson och Jonathan Bremer samt nils Bondesson Sextett.

Niclas Bardeleben Trio och Nils Bondesson Sextett bjöd på fin musik, tyckte alla utom en.

En reaktion på ”Får man lov att bli förbannad…?

  1. Mikael Åström

    Klart Du får bli förbannad. Tyvärr är detta ett mönster som dyker upp skrämmande ofta i alla vårs vardag. Det gäller att känna lössen på gången!!

Kommentera

