Det var ju jag…

Standard

Kent Hansson i Kvällsposten har med anlening av den förestundande fotbollsgalan på Malmö Arena botaniserat lite i gamla Bob Houghton-klipp. Bob Houghton var ju guldtränare i MFF på 70-talet och är en av hedersgästerna i Malmö Arena.

Kent har bl a hittat ett gammal klipp från Sportspegeln i Sveriges Television. Kolla här. Just det – det är övertecknad som – efter inledning av Ingvar Ernblad – gör den första intervjun med Houghton när han kom till MFF. Liksom med MFF-hövdingen Eric Persson som ställde upp för ”den gule jäveln”, som han ibland -. med glimten i ögat – kallade mig.

Det hä’r inslaget sändes i Stopptid för snart ett år sedan. Tråkigt nog har producenterna Jens Lind och Dennis Videmyr trots påpekande inte orkat ändra på felaktigheten i förtexten. Där påstås att det var Stefan Casta som gjorde inslaget från MFF:s omklädningsrum. Casta, nu känd som bl a barnboksförfattare, jobbade visserligen på Sveriges Radio vid Baltzargatan i Malmö vid den här tiden. Och må ha ett efternamn som påminner om mitt. Men rätt skall vara rätt, de var jag som gjorde det. Möjligen känner någon igen mig?

Jag kunde gott blivit inbjuden till fotbollsgalan som ”förste Houghton-intervjuaren”. Eller…

En reaktion på ”Det var ju jag…

Kommentera

