Vänsterdesperationen bara växer

Standard

Jag gillar inte att i min dator få politisk agitation som går emot min egen övertygelse. Därför avhåller jag mig själv från att lägga ut politiska budskap på facebook. Och tar mig också rätten att ”stänga av” sådana agitatorer även om jag är vän med dom. Inte bara på FB utan även privat.

Men på den här platsen tillåter jag mig både det ena och det andra. Och nu har jag retat upp mig på sossarna igen. Eller LO, men det är väl samma sak. I dagens Kvällsposten skriver artisten Linda Bengtzing att hon plötsligt avbokades från ett jobb hos LO i Furuviksparken i Gävle den 4 september som hon tackat ja till i maj. Orsak? Linda Bengtzing skall senare i år leda tre allsångskvällar för Centerpartiet.
Bengtzing skriver. ”Om sanningen skall fram är jag inte ens centerpartist. Inte är jag socialdemokrat heller. Jag gillar Fredrik Reinfeldt och vill att han skall fortsätta som statsminister. Men poängen är att det borde inte spela någon roll vad jag har för politisk åsikt. Jag ska inte på något av evenemangen framföra något politiskt brandtal. Jag skall underhålla! Sjunga!”
Vidare: ”Man undrar hur LO skulle reagera om någon av deras medlemmar blev uppsagd från sitt arbete för att han eller hon röstade på ett visst parti. Skulle de inte då tycka att det vore diskriminering och rent förkastligt?”

Men inom sossesvängen är man nu desperata i kampen för att få Mona Sahlin som statsminister – vilket Gud förbjude! För hur skall man annars tolka det budskap som sossarna Carin Jämtin och Ilia Batljan framförde i Dagens Nyheter i går? Butlertjänster med bl a tvättinlämning och dito avhämtning i Stockholms tunnelbanor i stället för s k RUT-avdrag!
Det senare kan man väl egentligen mest skratta överseende åt. Däremot bör LO-basen Wanja Lundby-Wedin kanske överväga om hon inte håller på att jaga än fler LO-medlemmar att rösta på något annan än sossarna?!

Fast i och för sig är det en välgärning så länge som valet inte faller på kommunisten Ohly eller dom tomma miljötunnorna Wetterstrand och Eriksson.

Kommentera

