Jag blev snabbt glad igen

Standard

Skrev i bloggen tidigare under tisdagen att Lutfi Kolgjini är landets hetaste travtränare. Så rätt jag hade. Och så snabbt jag blev glad igen!

Lutfi Kolgjini vann Hugo Åbergs Memorial med Lavec Kronos till 15 gånger pengarna. Nej, jag hade inte spelat på honom. Får skylla mig själv. Men som 16.097 personer inklusive mig själv älskar denne Ludde! Han bjuder på sig själv. Man blir bara så jäkla glad med honom. En känslomänniska och en oerhört skicklig hästkarl alltifrån uppfödning till att träna häst. Lavec Kronos var han med och drog ut ur mamman för fem år sedan som föl klockan två på natten. Tacka fasen för att sånt känns i både kropp och själv! Av fölungen har det blivit en världsartist redan vid fem års ålder.

Ludde har tagit lite mer tid på sig. Han fyllde för några månader sedan 50.

En reaktion på ”Jag blev snabbt glad igen

  1. Bosse

    Haj Peter

    Ja, man blir glad ända in i själen när man ser och hör Ludde. En man som vågar sticka ut hakan men alltid med glimten i ögat. En sann hedersman för travsporten/Bosse

Kommentera

