Inte ens helgerna är blanka

Standard

Förstår inte vart dagarna tar vägen… Inte ens helgerna är ju blanka i almanackan. Fast jag får väl skylla mig själv.

Hoppas hinna med en golfrunda i eftermiddag på Sofiedal med Liisi och Thomas. Om dom är bussiga på SUS – eller vad det nu är MAS, alltså allmänna sjukhuset i Malmö, kallas – och tar in mig tidigt för att plocka bort ett 50-tal ”ploppar” som varit fastsatta på min rygg i en forskning mot allergi som jag frivilligt låtit mig genomgå. Bör väl bara ta några minuter.
Lördag blir det en tripp till Höör tillsammans med Ulf R Johansson och Ove ”PRson” Persson. I Höör tillsluter nyss avgångne Jägersroordföranden Claes Lundell. Först en lunch i Kaj Dannegårds nya boning vid Ringsjön och sedan blir det fotboll. Höör mot IFK Malmö, som ju numera tyvärr huserar i dom lägre divisionerna. Kanske får vi en knapp innanför västen hos förre IFK-basen (när gulingarna var något att räkna med!) Kaj, så står vi väl ut bättre?! Ulf R och jag alltså, Bussige Ove är vit och sitter bakom transportratten som vanligt.
Söndag är det pingstdag. Då händer saker i Krögers Familiehave på Frederiksberg i Köbenhavn. ”Se pinsesolen danse” tillsammans med Ricardos Jazzband!. Morgenmad när köerna ringlat sig in klockan sju – på morgonen! Dixieland med dansmöjligheter, fast det berör inte mig. Dansen alltså… Se solen gå upp bakom hustaken på Pile Allé.
Tåget 0602 på morgonen och buss från Hovedbanegården. Den som orkar stannar kvar till frokosten några timmar senare. Det berör nog heller inte mig… Beror på vädret hur många vi blir. Kristina och Rolf Åkesson helt säkert, kanske Fredrik Olin, troligen också Tom Ahlsell och ”turkarna” Fille Olsson och Benny Persson. Och några till. Men jag måste erkänna att det inte behövs mycket regn för att jag skall stämpla av. 0602…’

Måndag har ”Erik Direkt” från Kvällsposten inviterat till besök på vingård på Österlen. Åter tillsammans med hans företrädare Ulf R och Ove PR. Så ni förstår att pensionärslivet är hektiskt.

Kommentera

