14 bilder ger hela kusten

Standard

14 bilder blir en. Utan att det syns.Lite trolleri framför datorn och knivskarpa bilder. Vips så har du hela strandlinjen i västra Malmö från Turning Torso och förbi Ribersborg mot bastubryggan varifrån bilderna är tagna.

Det är Sven Erlandsson, passionerad amatörfotograf med proffsig blick som står för mästerverkan. Och lite till. Han ställer ut på kallbadhuset fram till den sista maj. Han har ytterligare ett bildsvep från väster där han fångat alla 11 ”Ribershus-byggnaderna” på en bild. Fast här nar han ”bara” behövt fem olika bilder för att sammanfoga kustremsan.
Har ni vägarna förbi så ta gärna en promenad den långa bryggan ut tll badhuset där Sven Erlandsson har sin fotoutställning. Han säljer också och jag kan väl erkänna att jag handlat dom två 1,5 meter breda bilderna jag nämnt ovan. Eftersom ”mitt hus” finns med. Och eftersom jag är hjärtinnerligt trött på den i och för sig färgsprakande Bengt Lindstrom-litografi som hänger över TV-soffan. Nu skall den förpassas till en mindre framträdande plats. I någon garderob eller så… Sven Erlandsson kan förstås ta fram fler kopior på bilderna om någon annan skulle vara intresserad.
Liksom undertecknad – eller ovantecknad – har Sven Erlandsson ett stort jazzintresse som han kanaliserar i Malmö JazzHouse, jag har mina engagement i Hot House. Bråda tider för oss båda, Malmö-Festivalen närmar sig och föreningarna slår som vanligt upp sina tält i var sin ände av Södertull. Jag hjälper till med orkesterbokningarna för Hot House och det är 27 band som skall pusslas ihop i lika många musikpass den 20-27 augusti.

Någon kanske undrar hur det går att få ekonomi i det här? Allting är ju gratis. Vi hoppas att det portioneras ut en förfärlig massa stora starka. Jag kan väl också avslöja att musikerna inte är överbetalda. Tyvärr!

Kommentera

