Hej då, Mats!

Standard

Idag tog vi adjö av Mats.

Mats Johansson lämnade oss plötsligt. Skulle precis fylla 66 år och ha det gott efter pensionen från WMU, World Maritime University bara några hundra meter ifrån där både han och jag bodde.
Så jävla orättvist har jag skrivit tidigare.


Men så fint avsked det blev. East End Jazzband med Ulf Darinder spelade en av de bästa begravningshymner jag vet, Just A Closer Walk With Thee Drygt 100 personer i S:t Petri Kyrka – så oerhört vacker – som jag är bekant med sedan jag döptes där av legendariske prosten Lysander (har det berättats…).

Eftersitsen, lite vanvördigt uttryckt, på Bullen och det var fint. Bullen var Mats Johanssons stamställe och så bra Vicky och hennes medägare/personal ordnat till det. Var det inte så att förre krögaren Janne T själv ordnat snittarna?! Det blev en minnesstund som jag är säker på att Mats nånstans satt och log åt.

Vi kommer alltid att minnas honom med glädje.

2 reaktioner på ”Hej då, Mats!

Kommentera

