Det är synd om Kubakramaren Mikael Wiehe

Standard

Mikael Wiehe är ett pålitligt hatobjekt för mig. Nu har han slagit till igen.

Inte nog med att jag tvingades skifta kanal i radion häromdagen där han var gäst i något pratprogram. I går fick han nästan en hel sida i Kvällsposten som jag fortfarande köper, yrkesskadad som jag är efter 21 år på tidningen. Som ändå tog slut för 24 år sedan…
Wiehe kallas för ”en folkkär sångare och kompositör med hjärtat till vänster. Tidigare medlem i Hoola Bandola Band.” Det där med folkkär är i alla fall inget som omfattar mig.
I Debattartikeln i KvP utgjuter han sitt hat mot Alliansens företrädare och inga påhopp är för låga. Så här tycker han t ex om Folkpartiets ledare Jan Björklund: ”Jan Björklunds försök till militarisering av skolan lyser som en blodig rotting mot en fullkritad tavla.”
Så uttrycker sig en sann diktatur- och Kubakramare! Hade han i sitt drömland Kuba uttryckt liknande åsikter om sin idol Fidel Castro hade han kastats i fängelse. Det är synd om Mikael Wiehe att han måste leva i det demokratiska Sverige, där folket har rätt att välja den regering man vill.
Egentligen är hans artikel ren textreklam för en ny skiva han gett ut. Jag kommer inte att bidra till att öka kaviarkommunisten och mästerhycklaren Wiehes avsevärda förmögenhet. Är det någon skiva jag INTE tänker köpa är det den!

I morgon skall jag skriva om Carl-Håkan Larséns totalsågning av sin kollega i Sydsvenskan, ”surkärringen” Boel Gerell.

Kommentera

