En liten paus. Kanske…

Standard

Tredje galan på kort tid i TV. Först Fotbollsgalan från Arenan Malmö. Se’n Idrottsgalan från Globen i Stockholm. Och i går Guldbaggegalan från Cirkus i Stockholm. Ett lidande.

Det är svårt att gradera uselhet. Tacktalen var lika krystade på alla galorna. Möjligen trodde man att kulturens fanbärare (?) på Guldbaggegalan skulle sticka ut. Men icke. Dom så kallade humorinslagen då? Bedrövliga. Jag skrattade inte en gång framför TV:n vid några av galorna.
Det har varit en Hästgala också nyligen i TV4+. Den såg jag inte, hade viktigare saker för mig. Det borde jag haft vid dom andra galorna också.

Men…nu stänger denne gnällige gamle gubbe  ner bloggen några veckor. Troligen… I morgon lyfter jag från Köpenhamn till Thailand. Några veckor i värmen (= skuggan under ett parasoll) gör nog gott för humöret?!.

Fast kanske går det att koppla upp datorn där nere? Jag tar den med mig. Så var inte för säkra…

FOTNOT
Jo, det finns internet. Men tangentborden där nere saknar å, ä och ö.

En reaktion på ”En liten paus. Kanske…

Kommentera

