Det blir inte alltid som man tänkt sig…

Standard

Jag hade absolut för avsikt att vara med på Glokala Folkhögskolan i Sofielunds Folkets Hus i går kväll när Jacques Werup var på besök för säsongens sista författarkväll med Kjell Hansson. Så blev det inte.

När jag gick ut genom porten på Sergels väg hade jag väl hunnit tio meter på min väg till parkeringsplatsen för att ta bilen. Då greps jag av en stormby och kastades in i en buske. Kan en stormby fälla en långtradare på bron, så kan den förstås även fälla mina drygt 100 kilo (och väl det…). Jag vände och tog mig in i hemmets lugna vrå igen.
Trist, jag gillar Jacques Werup stort.
Nu ägnade jag mig åt att zappa mellan Erik Hamréns första match som ny landslagsbas i fotboll på TV24 och direktsändningen från Solvalla i TV4 Sport. Med lite assistans av ATG Live-sändningen på datorn när ATGs sändning behagade fungera utan att ”slänga ut” mig. Vilket den alltför ofta gör.
Men jag skall inte gnälla mera här, Det hjälper ändå inte. Men jag hoppas att ansvariga för ATG och travförbundet lyssnade på Lutfi Kolgjinis sanningar i TV4 Sport-sändningen. Man hickade förmodligen till när Ludde oemotsagd fick säga vad han tyckte. I ett program som helt finansieras av ATG!!! Det skall Jocke Johansson, Micke Nybrink och Lennart Forsgren ha credd för.
Jag gillar Ludde. Mycket. Svensk travsport behöver sådana färgklickar. De 9 december fyller han 50, f-n tro’t Han är värd att fira! Då är jag tyvärr inte hemma, kommer hem sent från Gloria Palace i San Agustin samma kväll. Har då suttit under en parasoll och gottat mig inför den ultraljudundersökning jag skall gå igenom för första gången i Lund två dagar senare. Ingående i den cancerforskning hos John Wayne Cancerinstitute i Kalifornien jag haft turen att komma med i för mitt melanom. Spännande.

I Köge ikväll, Björn Ingelstam Band.

Jag är inte heller hemma när Björn Ingelstam Band spelar på Gloria’s i Lund den 3 december och Ingelstam-Bardeleben & Fat Tuesday på Hot House dagen efter. Därför blir det Danmark i kväll, när Ingelstam och hans boys spelar på Hugo’s Pub i Köge. Lätt att ta sig dit med Öresundståg och S-banen.

Kommentera

