Tillbaka till staketet, Raffe!

Standard

Nu måste jag få säga-skriva vad jag tycker om TV-programmet Vinnare V75 som i TV4 bekostas med massvis av miljoner av ATG.

I dag kräkte den s k spelexperten Ralf ”Raffe” Vadsmo ur sig sin ilska för att Håkan Eriksson med hästen Device fick stryk av Jägersros Lutfi Kolgjini med Imola November.
”Han skulle kört undan, så hade inte Kolgjini hunnit ifatt. Jag blir så förbaskad. Jag hade spelat Device!”
”Raffe” låter alltså sitt eget spel styra sina kommentarer. I sämsta ”speljournaliststil”. Mellan raderna kan man ganska ofta läsa hur tidningarnas hästjournalister spelat. Men skall den monopolsituation som ATG och TV4 skapat sig nu också ge avkall på objektiviteten???
Nä, låt ”Raffe” per omgående återbördas till sitt rätta element! Det vill säga vid staketet bland dom andra staketkuskarna! För övrigt är just negativism det som genomsyrar kommentatorn Johan Edlund som försöker skapa dåliga kuskinsatser i många av loppen så fort det inte går enligt den mall han fastställt. ”Om inte om hade inträffat, om han hade gjort så eller så…” Jag beundrar Stig H Johansson som kan hålla sig lugn när Edlund försöker provocera.

Nu dröjer till mars nästa år innan Vinnare V75 kommer tillbaka. Jag tycker det finns en del att diskutera.

Kommentera

