Usch, en så’n måndag det är!

Standard

Det är måndag. Regn, regn, regn, Sundet ligger grått och man ser inte Köpenhamn. Fortfarande har man inte bytt ut min trasiga diskmaskin. Man borde inte lämna sängen.

En dyster vecka har det varit för fotbollen. Lars-Åke Lagrell, vilken klantskalle när det gäller förbundskaptensjobbet! Han måste vara allvarligt mediakåt.

AIK svenska mästare. Kan jag möjligen förlika mig med, man var ju tyvärr bättre än blåvitt på söndagen. Men kolsäckarnas så kallade supportrar borde föranleda att man fick spela alla matcher nästa år utan publik. Heller inga supporterbiljetter till bortamatcherna! Polisen fixar det inte, det såg vi i går. Igen. Och klubben bryr sig nog inte heller.

Hammarby åkte ur allsvenskan. Bra! Deras s k supportrar är inte bättre. Och laget har ju bara varit uselt.

MFF sjua. Tränaren Roland Nilsson tycker att spelarna inte haft rätt inställning i alla matcher. Inte ett ord om sina egna insatser. Men bäst i Skåne. Och? Är han verkligen rätt man att återskapa ett topplag? Som Malmö så väl behöver!

Ändå är MFF så totalt ensamma i sta’n. Kanske är det felet? Mitt gamla IFK Malmö är ju sorgligt misskött i decennier och har i år rasat ner i lingonserien. Den klubben är ett skämt numera. Till sitt bandylag (OBS herrlag) har man värvat en norsk pike. Tjohej!

Det går i alla fall bra för Malmö Redhawks i hockeyallsvenskan. Man behöver inte vända upp och ner på tidningen för att hitta ett Malmölag i serietopp. Bara 814 omgångar kvar!

Har suttit mycket framför datan senaste tiden. ATG Live och hästarna. Så öerhört söööövande dåliga programledare. Prat, prat, prat för pratets egen skull. Ofta såväl obegåvat som okunnigt dessutom.

Regn eller ej, nu skall jag ta mig ut på Jägersro med min lilla golfcheva. Skall väl hitta något att pressreleasa om inför söndagens finaldag för galoppen.

Kommentera

