Välj rätt och tjäna pengar!

Standard

taxikvittoDet gäller att välja rätt bolag! Taxinäringen bjuder verkligen valmöjligheter…

Eftersom min stackars, lilla bil befinner sig på sjukhus bestämde jag mig för att ta en taxi hem från Jägersro i går kväll. När jag åker taxi brukar jag anlita Taxi 97. Det brukar också stå några sådana bilar utanför Jägersro när tävlingarna är slut. Så icke i går. Så jag bestämde mig för att ta en bil från Taxi Kurir som har någon form av avtal med Jägersro med reserverade platser vid entrén.
Det gör jag aldrig mera! Taxi Kurir är säkert ett seriöst bolag. Det har jag inga problem med. Men priset!!! 198 kronor till Sergels väg. Taxi 97, som också är ett välrenommerat bolag, har ett fast pris på 79 kronor. Det är en viss skillnad…
Det skulle aldrig falla mig in att anlita någon ”trottoarstrykare” som också finns representerade utanför banan. Då kan det bli riktigt dyrt. Men nästa gång ringer jag efter en 97-bil om det inte finns någon på plats. Det kan vara värt att vänta fem minuter för att tjäna en hundralapp!

Kommentera

