Allting har sin förklaring…

Standard

Lite tunt med bloggarna en tid. Men även för en gammal panchis kan tiden bli knapp med mycket som skall skrivas, pressinfon och sånt. Det är Åbergs, det är galoppderby och trav och galopp i stort sett dygnet runt för att ATG-Remy Nilson skall bli nöjd och slantarna ramla in. Och så lite läkarbesök och undersökningar på det. Men jag mår bra. Det känns så i alla fall.

Hade egentligen tänkt skriva lite om hur illa jag tycker om Skånetrafiken. Från mina nya adress brukar jag ta buss 32 ner till Konserthuset och promenera dom fem minuterna till Bullen. Bilen får man lämna hemma, ett glas vin eller två blir det ju…

Men det är alldeles för fint väder. Buss 32 blir fylld med hemvändande badgäster vid badbryggorna där den far fram längs Limhamnsvägen. När den kommer till Sergels väg på seneftermiddagen finns det ofta inte plats för en sardin till. Är chauffören på vänligt humör öppnar han mittdörren så att man kan smita in där. är han på surt humör skiter han i det och kör bara förbi. Det gjorde han (eller var det en hon?) idag. Full buss? Inte så mycket, men folk är ju så jävla dumma att dom inte går bakåt i bussen.

Jag tänkte hata på nå’n slipsnisse eller knutblusemma som sitter vid sitt skrivbord och planerar tidsscheman och sånt. Inte bryr sig dom om att det är badväder och massor av folk som skall hemåt vid femtiden.Icke. För då hade dom kanske satt in några stora bussar vid den här tiden. Nu är det ofta i stället gamla slamrande bastubussar utan luftkonditionering som går på dom här tvärlinjerna.
Men så tänkte jag, att det finns ju som tur är 979797 och dom kommer alltid när man ringer. Så jag skiter i Skånetrafiken.
Och det är ju ett litet problem egentligen. Det finns så många andra större idioter i bestämmande funktioner. Marianne Samuelsson till exempel, den sparkade landshövdingen på Gotland.

Hur dum kan en människa bli, tänkte jag. Men så insåg jag att hon är miljöpartikel, gammalt språkrör dessutom. Och för sådana finns det ju faktiskt inga gränser för dumheten. Allting har sin förklaring…

Kommentera

