SBAB, jävla bondfångare!

Standard

Yipee! Bredbandstelefonin fungerar. Både gällande den fasta telefonin och datorn, den ena i alla fall. Tack snälla Tele2!

Men aldrig får man vara riktigt glad. Jag har fått ett nytt hatobjekt, Sveriges Bostadsfinansieringsaktiebolag, SBAB. Rena bondfångeriet det dom ägnar sig åt.
Saken är ju den att jag sålt min lägenhet på Möllan och flyttat till en hyresrätt i Slottsstaden. Självfallet gällde det då att lösa lånen.
Detta sköttes av mäklaren som fick ett slutbesked på hur mycket som skulle betalas in. Jag har full förståelse för att man för de fasta lånen får betala en ränteskillnadsersättning. Som uppgick till totalt drygt 26.000 kronor. Det är i alla fall avdragsgillt.
Allt var frid och fröjd, lånen reglerades per den 1 juli.
Men SBAB var inte nöjda, Man pressar ut mera pengar. Och fakturerar ytterligare drygt 1300 kronor i ränteskillnadsersättning för ränta 090701-090701. En dag alltså!
Ondsint skriver man att beloppet har förfallit till betalning och skall omgående regleras. Fakturan skickar man till min gamla adress och skriver också, att påminnelseavgift påförs nästa avi!!! Jodå, idag kom ett krav på tre gånger 50 kr i påminnelseavgifter. Också skickat till min gamla adress.
Jag skall gärna erkänna att jag direkt ringde upp och i icke särlskilt hovsamma ordalag sa vad jag tyckte om SBAB. Jag var rent av oförskämd, erkännes. Men jag ångrar inte ett ord vad jag sa.

Nu är jag så gammal så jag utgår ifrån att jag aldrig mera behöver använda mig av SBAB:s tjänster. Jävla bondfångare!

Kommentera

