Jazz på Ribban måndag!

Standard

Ribban har öppnat. Inte bara för bastubaddarna, måndag är jazzen igång igen.

Fast det är inte Bosse Johnsson nu. Vem som håller i trådarna vet jag inte, möjligen är Mattias Nilsson, piaonovirtuosen inblandad? I alla fall rekommenderas premiären på Ribersborgs kallbadhus måndag kl. 2000:
A TRIBUTE TO ELLINGTON & CARMICHAEL featuring Anna Pauline Andersson (vocal), Ola Åkerman (trombone), Mattias Nilsson (piano), Richard Hauer (guitar), Mats Ingvarsson (bass), Marcus Omberg (drums.)
Biljetter på Kulturcentralen och ev. överblivna vid dörren. Tror jag.
Meddelas endast på detta sätt.

Märkliga dagar i övrigt. På fredagen brakade en rumän rakt in i sidan på min lilla Cheva. På Jägersros inre parkering och tryckte in bakdörren. Nej. det var inte mitt fel.
I dag har Mats från Bullen pusslat ihop min nya, stora, tunga TV-bänk och mitt nya stora, tunga skrivbordet. Från vilket dessa rader premiärskrivs samtidigt som jag skådar ut över Ribban och Bron.

Men om någon tror att Tele2 fungerar- glöm det! Detta jävla mögbolag kan inte stava till kundservice. Nu skyller man på semestrar och åskväder. Alltså vare sig bredbandet till datorn eller telefonen fungerar. Efter snart tre veckor. Fast det skiter man i.
Fy f-n!

Kommentera

