Ja, herreminje…

Standard

På Möllan hade jag utsikt mot en så kallad miljöstation vid lekplatsen på Varbergs Plan. En miljöstation som ser för jäklig ut. Från Sergels väg ser jag den här vyn mellan flyttkartongerna:

 solnedgång 002

Det är skillnad det! Jag har tidigare skrivit om hur dom 100-tals grönsakshandlarna längs Ystadsgatan-Simrishamnsgatan tömmer sitt skräp runt ”miljöstationen” varje dag utan åtgärd. Nu sägs det faktiskt att man skall kameraövervaka eländet. Inte för att det skall gå att se vem som tömmer skiten utan när det är dags att tömma. Ja, herreminje…

möllan 012Det är som när kommunnen också meddelar, att man nu skall börja räkna alla gässen i stans parker. Man menar att det rör sig om några hundratal. Herreminje igen! Vilken verklighet lever man i? Det rör sig om säkert minst tusen gåsafåglar, grå och vitkindade, som med sitt frätande träck och sin aggressivitet har tagit parkerna ifrån Malmöborna. Gör ett besök i Öresundsparken, som ligger mellan min balkong och solnedgången!

Kan ingen starta rörelsen ”Reclaim The Parks”? Ut och bekämpa gässen! Picka äggen, slå ihjäl dom äckliga fugglarna! Kommunnen gör ju inte ett skit åt skiten. Mer än att räkna dom. Jaja, herreminje. Igen.

Slutligen såg jag ett s k miljöfordon – tror jag dom små batteridrivna städbilarna heter – när jag tog farväl av Möllan. På flakets baksida hade man klistrat upp en affisch som gjorde reklam för den rödgröna rörans besök i Folkets Park. Det vill säga Mona Sahlin, den flinande Ohly och miljöpartiklarna Maria Wetterstrand och Peter Eriksson.

Har valrörelsen redan startat? Och det är väl ändå inte så att samtliga Malmös skattebetalare röstar på Ilmar Reepalus parti?!

 

Kommentera

