Det är mycket nu!

Standard
Det är lite ont om tid för bloggverksamheten just nu. Det är nästan så det är lite för mycket av det goda (och onda…).
 

Måndag morgon kommer Freddy Petterssons folk från FlyttMäster för att packa. Det klarar dom förhoppningsvis utan min hjälp. För klockan 12 bör jag vara på Jägersro för en presskonferens inför American Days 3-5 juli. En jättesatsning med allehanda jippon förutom galopp i dagarna tre. Kanske finns det anledning att återkomma om detta när det börjar dra ihop sig.

Tisdag morgon kommer FlyttMäster tillbaka, för då skall flyttlasset gå till käppastan. Apropå detta så fick jag ett mail från Åke Cato som skrev: Somliga bor i Afghanistan, andra bor i Pakistan. Du bor i Käppastan. Åke har en jädrigt kul blogg. Jag rekommenderar den! Klicka fram den i spalten till höger! Tisdag klockan 14 är det begravningsgudtjänst för Lennart ”Charlie” Ovendahl i St Petri Kyrka. En hederssak att hinna till. På kvällen är det som vanligt Jägersro.

Onsdag morgon kommer Sopstationen och tar med sig dom möbler som jag inte finner anledning att ta med mig. Så gör jag en liten god gärning också. Inbillar jag mig i alla fall. Klockan 14 är jag kallad till Lunds Lasarett och bröst/melanommottagningen. Då lär jag få ett första besked på hur allvarlig min hudcancer är. Håll tummarna! Jag hade tänkt stanna i Lund, utgår dock ifrån att man inte lägger in mig direkt. Klockan 17 är jag nämligen inviterad av Björn Ekman och Christina Andersson till Trädgårdsjazz med Big Four. Det vill jag inte missa.

Så blir det förhoppningsvis lite kul också i veckan. I väntan på detta lyssnar jag gärna på Marilyn Keller i ”His Eye Is On The Sparrow” från The Spirit Of Gospel Enkhuizen 2008. Marilyn Keller sjunger ibland med dansk-svenska New Orleans Delight vars härförare Kjeld Brandt skickat klippet från YouTube. Lyssna här. 
Kommentera

