Nu får det vara slutflyttat!

Standard

Är i flyttagen. Otroligt vad mycket det finns att ta hand om när äntligen bostadsrätten på Möllan blivit såld. Till ett oförskämt underpris. Men grattis till den yngling som köpte. Han har gjort ett fynd.

Självfallet kommer marknaden att vända förr eller senare, förmodligen senare. Jag har fått väga möjligheten att ha dubbla hyror under några månader – troligen ganska många! – och att sälja nu. En eventuellt större vinst äts då snabbt upp. Det har aviserats en höjning av boräntorna och då blir det knappast enklare.

Nu är det som det är och jag vill inte titta bakåt. Lite över blev det ändå.

Om 14 dagar går flyttlasset till Sergels väg. Balkong som jag saknat, sundsutsikt mot bron och Köpenhamn och härliga solnedgångar. Käppastan i folkmun. Här bor pensionärerna och på den beskrivningen passar jag ju in. Med tanke på hur det såg ut i porten till den nya adressen på Sergels väg borde man kanske kalla Slottsstaden för – rullatorstan! Fyra rullatorer parkerade nedanför den halvtrappa som leder upp till hissen. Fast till det stadiet har jag inte riktigt kommit. Ännu…

…och jag var faktiskt ute och spelade en golfrunda på min klubb Sofiedal i söndags. 18 hål och det är jädrigt långt mellan greener och utslag. Att vi hade golfbil har ingen med att göra…

Som nämnts, massor av grejer osm skall fixas. Och så myckte skit man samlat på sig under tio år på Ystadsgatan. Flytta bör man nog göra lite då och då. en nu får det banne mig vara slutflyttat. Skall jag ut får det bli med föttterna före. Vill minnas att jag sa det även när jag flyttade från Upplands Väsby till Möllan för tio är sedan.

Det skall dock få dröja! Det har varit tillräckligt med döingar i vänkretsen i år. Jag tänker inte låta mig knäckas i första taget!

Kommentera

