Jag tänker inte ge mig!

Standard

Jag fick ett mail från Anders Lindqvist, svensk travsports röst i Frankrike, och ofta anlitad expert i TV4 när det rör sig om internationell travsport. Apropå bloggen tidigare i veckan om malignt melanom.

Anders Lindqvist skriver: Hej Peter. Tråkiga besked men lita på dina läkare. I dag är kunskaperna och möjligheterna att bota/lindra cancer betydligt bättre än när vi var unga och vackra. En liten tröst i eländet. Jag hoppas kunna läsa din blogg och dina andra alster i många år till.  Mvh Anders Lindqvist Grosbois.

Tack Anders, som jag känner sedan en jäkla massa år. Ända sedan han var Norrlandstränare och kuskade land och rike runt i egen transport. Anders har haft sin beskärda del av motgångar både inom och utom travet, hårt sjukdomsdrabbad också. Men vännen Anders har alltid rest sig och jag har heller ingen tanke på att lägga mig ner och dö.

Några av Bullenvännerna har egna erfarenheter av olika cancersjukdomar, Fille, Mona och Fredrik. Dom har det gått fortsatt bra för. Det skall det göra för mig också.

Det kan ni ger er f-n på!

Kommentera

