Nu skiter jag i det…

Standard
Nu är det så här. Att jag skiter fullständigt i det mesta av vad som händer. Under tre veckor. Jag drar nämligen till Thailand.
 
Till värme, bad och så blir det väl några golfrundor med Lille-Bosse och Eva. Hur i h-e nu det skall gå. Den lille jäveln sa när jag fick golfklubbor i present vid min 50-årsdag, att ”golf är en jäkla gubbasport och det kommer jag ALDRIG att spela”.
Han är den värste av alla nu och är väl snart nere på singelhandicap. Vad det nu skall vara för nytta med det…
Nåväl, det blir paus i bloggandet fram mot slutet av januari. Om det nu inte är så att jag händelsevis träffar på en dator med svenska bokstäver, alltså som har å, ä och ö. Det lär finnas på en del internetcaféer. Men jag tänker inte släpa med min egen laptop. Nå’n måtta får det va’.
Ha det så bra. Det kan jag garantera att jag skall ha. Och glöm inte att köpa biljetter till Roger Berg Big Band med Roger Pontare på Palladium den 7 mars. Ett tips dessutom. Den 30 januari kommer Henning Munk Plum med Plumperne från Köpenhamn till Hot House på Tocken, det vill säga Gyllene Tuppen. Dom är både bra och roliga, så den reklamen bjuder jag på! Henning med sin klarinett nedan tillsammans med Björn Ekman, banjo och sång. En rätt skön bild, tycker jag – jag har själv ta’tt den på La Fontaine i Köpenhamn.
PETER KASTENSSON
plumper-2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kommentera

