Tack för reklamen, Tony Kaplan!

Standard

Kvällspostens Tony Kaplan förärar mig nästan hela sin söndagskrönika i dagens tidning. Man tackar och tar emot.

Han vill inte vidgå att han i en tidigare krönika kallat travjournalister för vänskapskorrumperade. Trots att han efter programmet Kalla Fakta i TV skriver: ”Det hann knappt visas färdigt förrän travjournalisterna och andra närstående travsporten slaktade programmet som ”uselt”. Detta i stället för att rosa TV4 för att kanalen gör vad de själva blundar för. Men så blir det alltså när alla dunkar varandra i ryggen och vänskapskorruptionen spirar.”Nähä, det var väl någon annan som smög sin i hans spalt och skrev det, eller…

Han nämner i dagens tidning heller inte att jag skrev att ”självfallet skall trav- och galoppsporten granskas” och att ”får man bevis för att någon använder grisfösare så skall den personen väck från sporten”.Men Tony Kaplan påstår att jag är vettskrämd över att travsporten skall granskas. I likhet med Kalla Fakta använder han sig bara av det material som passar hans egna syften. Det säger en del om journalisten Tony Kaplan.

Tony Kaplan tycker att Kalla Fakta var ett bra program. Ett program som jag ansåg vara styrt och journalistiskt uselt eftersom man förlitade sig på en anonym källa och förteg vad t ex en auktoritet som Stig H Johansson ansåg i en lång intervju varav ingenting kom med i programmet. Jag skrev häromdagen också att Kvällsöppet med Ekdal i TV4 var ett bättre program som lät alla parter komma till tals. Bara att här ”rulla gardinen” och kolla.

Jag tycker fortfarande att Kalla Fakta var ett uselt program. Däremot tänker jag inte upprepa vad jag kallade Kaplan i samma bloggtext. Även om jag nog fortfarande håller fast vid det…

– PETER KASTENSSON

Kommentera

